Mehiläisen Digiklinikka italialaisen lääkärikeskusketjun käyttöön

Lehdistötiedote 27.4.2020

Italialainen lääkärikeskuspalveluja tarjoava Centro Medico Santagostino on ostanut käyttöönsä  Mehiläisen Digiklinikan verkkototeutuksen. Centro Medico Santagostino käyttöön tuleva verkkototeutus sisältää Digiklinikan toiminnallisuuksien lisäksi oirekartoituksen sekä Italiaa varten perustettavan erillisen koronakanavan.

- On hienoa päästä tekemään yhteistyötä nopeasti kasvavan ja ennakkoluulottomasti markkinalle uusia toimintatapoja tuoneen toimijan kanssa. Erityisen tärkeää on päästä auttamaan Italian lääkäripalveluiden turvaamisessa haastavan koronatilanteen keskellä, toteaa Mehiläisen toimialajohtaja Anssi Hartiala.

Nopeasti kasvaneella Centro Medico Santagostinolla on yli 20 lääkärikeskusta Milanon alueella. Se tarjoaa laadukkaita lääkäripalveluja eri erikoisaloilta yli 440 000 asiakkaalleen yli 1000 lääkärin voimin.

- Olemme innoissamme yhteistyöstä Mehiläisen kanssa sekä uuden palvelun rakentamisesta Italiaan. Asiakkaidemme terveyshuoliin vastaaminen sekä sujuvat terveyspalvelut ovat aina olleet toiminnassamme tärkeäitä. Koronan aiheuttamassa kriisitilanteessa olemme päättäneet panostaa erityisesti etäpalveluihin, joihin asiakkailla on suuri tarve ja joiden avulla voimme välttää kontakteja ihmisten välillä. Uusi palvelu on hyvä esimerkki pohjoiseurooppalaisesta tehokkuudesta ja toimivista toimintamalleista, sanoo Centro Medico Santagostinon toimitusjohtaja Luca Foresti

Yhteistyö lähtee liikkeelle tehokkaan ja vaikuttavan etälääkäripalvelun pystyttämisestä. Digiklinikka tukee myös Italiassa haastavan koronatilanteen hoidossa.

- Palvelun avulla mahdollistetaan oma kanava potilaille, jotka epäilevät itsellään koronavirustartuntaa. Automatisoidun oirekartoituksen myötä lääkärit pystyvät nopeasti ja turvallisesti auttamaan potilaita sekä antamaan jatko-ohjeistuksia. Samalla vältetään mahdolliset tartuntatilanteet vastaanotoilla sekä helpotetaan terveydenhuoltojärjestelmän kuormitusta, sanoo Mehiläisen Hartiala.

Digiklinikka otetaan Italiassa käyttöön 27.4. Jatkossa tavoitteena on syventää yhteistyötä kehittämällä innovatiivisia ja vaikuttavia terveydenhuollon palveluja.

Digipalvelut kiinnostavat kansainvälisesti

Kansainvälinen kiinnostus Mehiläisen digipalveluja kohtaan jatkuu.

- Tavoitteemme on mahdollistaa matalan kynnyksen hoitoonpääsy ja paremmat terveyspalvelut yhä useammalle. Tämän teemme auttamalla perinteisiä terveydenhuollon tuottajia ympäri maailmaa ottamaan saman digiloikan, jonka me olemme ottaneet. Uskon, että useamman johtavan terveydenhuollon tuottajan kehittäessä digialustaamme yhdessä kanssamme, voimme mullistaa tavat tuottaa terveydenhuoltoa suuremmassa mittakaavassa, Hartiala kuvaa.

Mehiläisen Digiklinikka on aiemmin myyty kansainvälisille markkinoille Kreikan suurimman yksityisen sairaalaketjun käyttöön. Suomessa Digiklinikka on osoittautunut koronapandemiassa välttämättömäksi palvelukanavaksi hengitystieoireisten potilaiden hoidossa ja ohjauksessa.

Mehiläinen, toimialajohtaja Anssi Hartiala
Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, p. 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain noin 1,3 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 500 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 21 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.