Mehiläisen Fysios kasvaa vahvasti fysioterapiakentällä – kevään 8 yrityskauppaa vahvistavat tarjontaa myös laajan lääkinnällisen kuntoutuksen parissa

Lehdistötiedote 27.6.2022

Fysioterapiayritys Fysioksen kasvu jatkuu vahvana. Helmikuussa valmistuneen Mehiläisen ja Fysioksen yrityskaupan jälkeen Fysios on toteuttanut 8 yrityskauppaa fysioterapia- ja kuntoutuspalveluiden saralla. Kauppoja on tehty muun muassa Raisiossa, Kajaanissa, Lohjalla, Loviisassa ja Kouvolassa.

Fysioterapiapalveluiden tarve on jatkuvassa kasvussa muun muassa fysioterapiapalveluiden tunnettuuden nousun, käypähoitosuositusten sekä väestön ikääntymisen myötä. Vastatakseen kasvavaan kysyntään Mehiläinen ja Fysios ovat kasvattaneet voimakkaasti palveluverkostoaan kevään 2022 aikana tehtyjen yrityskauppojen myötä.

- Tavoitteenamme on vahvistaa asemaamme johtavana kuntoutuksen ja fysioterapiapalveluiden tarjoajana Suomessa.  Pyrimme siihen, että voimme tarjota laadukkaat fysioterapiapalvelut ja kattavasti eri fysioterapian asiantuntijoita mahdollisimman saavutettavasti eri paikkakunnilla, toteaa Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

- Olemme halunneet kehittää fysioterapia-alaa alusta asti ja yhdistymisemme Mehiläiseen on vienyt kertaheitolla toimialan kehitystä eteenpäin. Yhdessä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vaikuttavia hoitopolkuja ja kevään aikana toteutuneiden yrityskauppojen myötä olemme saaneet kasvavaan joukkoomme rutkasti alan huippuammattilaisia. Jatkamme kasvuamme yritysostojen myötä ja haluamme jatkossakin mukaan vahvoja osaajia, sanoo fysioterapiapalveluista vastaava johtaja Heikki Tiitinen.

Fysios on ostanut kevään aikana Raision fysioterapian, Teppanan Fysikaalisen hoitolaitoksen Kajaanissa, Lohjan Fysikaalisen Hoitolaitoksen, AM-Pollex Therapyn Helsingissä, Fysio Kympin Loviisassa, Klaukkalan Fysioterapia Oy:n, Toimintaterapia Aivoitus Oy Kouvolassa sekä Origo Terveys Oy:n / Ylöjärven Fysion.

Toimintaa on laajennettu myös Turun Pitkämäessä Kunto- ja hyvinvointikeskus Studio Onen yhteyteen avatun uuden vastaanoton myötä. Tavoitteena on jatkaa kasvua yritysostojen myötä myös syksyllä.

- Kehitämme kuntoutuksen vaikuttavuutta tuomalla asiakkaan henkilökohtaisen kuntoutusohjelman ja sen etenemisen seurannan digitaalisesti asiakkaan käyttöön. Näin pyrimme varmistamaan kuntoutuksen edistymistä terapeutin kanssa tehtävän harjoittelun lisäksi asiakkaan omassa kotiharjoittelussa, kertoo Asklöf seuraavista kehityshankkeista.

Yhdessä Mehiläinen ja Fysios tarjoavat laajan valikoiman fysioterapian palveluita lähes 100 paikkakunnalla, yli 170 toimipisteessä yli 1 100 ammattilaisen toimesta.

• Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf
  • Fysios, perustajajäsen Heikki Tiitinen
  • Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.