Mehiläisen kasvu jatkuu Ruotsissa Meliva-nimellä

Lehdistötiedote 9.2.2022

Mehiläisen terveysasemat toimivat Ruotsissa jatkossa Meliva-brändillä. Melivan terveysasemien asiakkaiksi on listautunut jo yli 70 000 ruotsalaista. Lisäksi yhtiöllä on vahva pohja työterveyspalveluissa.

Mehiläisellä on jo vuodesta 1909 lähtien ollut ”Elämä tehtävänä” – ”Med livet som uppdrag”. Nyt Ruotsissa käyttöön otettava uusi brändinimi ”Meliva” on johdettu tästä konsernin yhteisestä tehtävästä. Nimi toimii Ruotsin kieliympäristössä sujuvammin kuin emoyhtiön suomalaisille tuttu ”Mehiläinen”. Melivan logo ja värimaailma ovat yhtenäiset Mehiläinen-brändin kanssa, ja on mahdollista, että nimi otetaan käyttöön myös Mehiläisen muissa uusissa toimintamaissa.

Mehiläinen on viimeisen vuoden aikana laajentanut toimintaansa Ruotsissa yhteensä seitsemän yritysoston kautta. Korkealaatuiseen hoitoon ja palveluihin keskittyneet terveyspalveluyritykset Sibyllekliniken, Hälsobarometern, Söderdoktorn, Doktor Kom Hem, Ugglan Vårdgruppen, Pe3, Tveta Hälsocentral, Husläkarmottagning (HLM) Liljeholmstorget, HLM Skärholmen, HLM Jakobsberg ja Ekebygruppen toimivat jatkossa yhtenäisen Meliva-nimen alla.

- Tavoitteenamme on saavuttaa merkittävä jalansija Ruotsin perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja työterveyden markkinoilla, kertoo Mehiläinen-konsernin toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää.

- Panostamme vahvasti korkeaan laatuun ja potilaidemme hyvään hoitoon. Osana Melivaa toimivat yritykset jakavat saman arvopohjan sekä korkealaatuista hoitoa ja yrittäjähenkistä ajattelutapaa arvostavan yrityskulttuurin kuin Mehiläinenkin. Mehiläiseen yhdistyneillä yrityksillä on useiden vuosien kokemus Ruotsin terveysmarkkinoilta, kertoo Mehiläisen Ruotsin maajohtaja Matti Schmidt.

Meliva keskittyy tuomaan parasta mahdollista terveydenhuoltoa potilailleen yhdistämällä vuosien kokemuksen fyysisiltä lääkäriasemilta alan johtaviin digitaalisiin palveluihin. Digitaaliset palvelut perustuvat Mehiläisen kehittämiin, ja jo muilla kansainvälisillä markkinoilla testaamiin ratkaisuihin.

- Mehiläisen kautta tulevat kyvykkyydet ja digitaaliset palvelut yhdistettynä ruotsalaisen palveluverkostomme paikalliseen osaamiseen tuovat meille vahvan kilpailuedun Ruotsin markkinoilla. Olemme vasta alkumetreillä toimintamme rakentamisessa, mutta uskomme vahvasti, että Ruotsissa on tilaa kaltaisellemme korkeaan laatuun ja asiakkaiden hyvään hoitoon keskittyvälle toimijalle, Schmidt päättää.

Mehiläinen, Ruotsin maajohtaja Matti Schmidt, matti.schmidt@meliva.se, puh. +46 79 101 91 01

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.