Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää sapattivapaalle – sijaisena toimialajohtaja Anssi Hartiala

Lehdistötiedote 20.5.2022

Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää siirtyy kolmen kuukauden mittaiselle sapattivapaalle 23.5.2022 alkaen. Häntä sijaistaa toimitusjohtajan tehtävässä Mehiläisen varatoimitusjohtaja, yksityisten terveyspalveluiden toimialajohtaja Anssi Hartiala.

- Olen toiminut nyt yhtäjaksoisesti toimitusjohtajana jo 16 vuotta: vuodesta 2006 lähtien perustamani Mediverkon vetäjänä ja vuodesta 2015 lähtien Mehiläisen johdossa. Vastuullani oleva liikevaihto on kasvanut 5 miljoonasta eurosta yli 1,5 miljardiin euroon ja henkilöstömäärä on noussut noin sadasta yli 30 000 ammattilaiseen. Kiireistä on ollut. Nyt on ensimmäistä kertaa hetki pitää tavanomaista pidempi kesäbreikki. Mehiläinen on hyvässä iskussa ja meillä on erittäin kokenut ja yhteen hitsautunut johtoryhmä, Mehiläisen Janne-Olli Järvenpää sanoo.

Sapattivapaansa aikana Järvenpää jatkaa Mehiläisen hallituksen jäsenenä ja on johtoryhmänsä tavoitettavissa tarvittaessa. Hän palaa Mehiläisen konsernijohtajan tehtävään syyskuussa.

- Janne-Olli Järvenpää

- Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Laura Martinsuon kautta, p. 040 1962 892, laura.martinsuo@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.