Mehiläisen uusi lääkärikeskus ja sairaala avautuvat Rovaniemellä

Lehdistötiedote 16.8.2021

Mehiläinen Rovaniemen toimitilojen laajennus on valmistunut ja uudet tilat avautuvat Lampelan alueelle 16.8.2021. Uusissa tiloissa palvelevat sekä lääkärikeskus- ja työelämäpalvelut että Hammas Mehiläinen. Ovensa ovat avanneet myös täysin uusi sairaala sekä magneettitutkimusyksikkö. Tilat on rakentanut Rovalappi Rakennus Oy.

- Olen erittäin iloinen tilojemme avautumisesta. Uskomme Lapin alueen myönteiseen kehitykseen vahvasti. Uuden lääkärikeskuksen myötä palvelutarjontamme laajenee ja pystymme palvelemaan alueen asiakkaitamme entistä kattavammin. Panostus alueelle on merkittävä, ja investointimme kokonaisarvo nousee noin 10,5 miljoonaan euroon, toteaa Mehiläinen Rovaniemen yksikönjohtaja Seija Henttonen.

Uusiin tiloihin muuttavat aiemmin eri osoitteissa sijainneet lääkärikeskuspalvelut, työelämäpalvelut sekä Hammas Mehiläinen. Kokonaisvaltaisten lääkärikeskuspalvelujen lisäksi Mehiläinen Rovaniemen katon alta löytyy myös sairaala sekä magneettitutkimusyksikkö.

- Alueella on ollut jo pitkään tarvetta leikkauspalveluille. Modernit laajat sairaalapalvelut ovatkin nyt asiakkaidemme saatavilla lähellä kotia, ilman pitkiä ajomatkoja. Samoin magneettitutkimuksille on Rovaniemen alueella suurta kysyntää, joten entisen magneettirekan sijaan uuteen MRI-laitteeseen investoimiselle oli selkeä tarve. Näin voimme tutkia ja hoitaa esimerkiksi tapaturmat mahdollisimman hyvin ja nopeasti, Henttonen sanoo.

Mehiläinen Rovaniemi työllistää reilut sata terveyden ammattilaista. Henkilöstömäärä on edelleen kasvussa.

- Motivoitunut ja ammattitaitoinen henkilökunta on yksi toimintamme erityisistä vahvuuksista. On hienoa päästä tarjoamaan upeaa työympäristö yhä useammalle terveydenhuollon ammattilaiselle. Tiloissamme työskentelee muun muassa lääkäreitä ja hammaslääkäreitä, sairaanhoitajia ja lähihoitajia, hammas-, laboratorio- ja  röntgenhoitajia, fysioterapeutteja, välinehuoltajia ja jalkaterapeutteja, kuvailee Henttonen.

Mehiläisen lääkärikeskus sijaitsee Rovaniemen Lampelassa osoitteessa Lampelankatu 6 hyvien kulkuyhteyksien varrella. 2400 neliön lääkärikeskusrakennus on vain Mehiläisen käytössä. Rakennus on moderni, valoisa ja kaunis sisustukseltaan.

Mehiläinen Rovaniemi, Seija Henttonen, yksikönjohtaja, p. 050 583 0003, seija.henttonen@mehilainen.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys-, vakuutus- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen palvelee vuosittain noin 1,3 miljoonaa asiakkasta. Yhtiön yli 540 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 22 300 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.