Mikkelin Terveys Oy liittyy osaksi Mehiläistä – Mehiläisen palvelut laajenevat magneettitutkimusten myötä

Lehdistötiedote 17.5.2024

Mehiläinen ostaa Mikkelin Terveys Oy:n liiketoiminnan 20.5.2024 voimaanastuvalla liiketoimintakaupalla. Kaupan myötä Mehiläinen Mikkelin palveluvalikoima laajenee magneetti- ja osteoporoositutkimuksiin. Mikkelin Terveyden henkilöstö siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Mikkelin Terveys (entinen Ikimagneetti Oy) on vuonna 2013 perustettu paikallinen yksityinen terveyden ja hyvinvoinnin osaaja, joka tarjoaa kuvantamistutkimuksia, osteoporoositutkimuksia (Dxa), fysioterapiaa sekä jalkahoitopalveluita.

- Mikkelin Terveys Oy on vahva paikallinen toimija ja olemme iloisia, että saamme magneettitutkimukset osaksi palvelukokonaisuuttamme. Voimme tarjota jatkossa sekä yksityis- että yritysasiakkaille entistä sujuvamman ja laajemman palvelukokonaisuuden Mikkelissä. Esimerkiksi tapaturmissa diagnostiikka, hoito ja kuntoutus onnistuvat meillä todella nopeasti ja pystymme hyödyntämään tarvittaessa myös Mehiläisen lähialueiden sairaaloita, toteaa Mehiläisen liiketoimintajohtaja Andreas Taalas.

- Mikkelin Terveys on mikkeliläisten terveyden ammattilaisten 100 prosenttisesti omistama tutkimuskeskus. Magneettikuvaus on erinomainen lääkärin apuväline vammojen, keskushermoston ja syöpätautien diagnostiikassa. Mehiläinen on laadukkaana ja perinteikkäänä alan toimijana oikea taho jatkamaan näiden palveluiden kehittämistä, sanoo Mikkelin Terveyden toimitusjohtaja Hannu Paajanen.

Lääkärikeskus Mehiläinen Mikkeli tarjoaa laajasti terveydenhuollon palveluita työterveysasiakkaille ja yksityisasiakkaille. Monipuolinen palvelutarjonta pitää sisällään sekä yleislääkäripalvelut että monipuoliset kirurgian, korva-, nenä- ja kurkkutautien, psykiatrian, fysiatrian, ihotautien, neurologian, gynekologian sekä ortopedian erikoislääkäripalvelut. Lähiaikoina palveluita on tarkoitus laajentaa myös uusien erikoisalojen osalta.

- Liiketoimintakauppa vahvistaa myös Mehiläisen urheiluvammojen diagnostiikkaa ja hoitoa merkittävästi sekä tiivistää yhteistyötä paikallisten urheiluseurojen kanssa. Fysios Mehiläinen täydentää tätä palvelukokonaisuutta monipuolisilla fysioterapiapalveluillaan, iloitsee Mehiläisen yksikönjohtaja Mila Korhonen.

Mehiläisellä on Mikkelissä myös laboratorio- ja kuvantamispalvelut sekä Hammas Mehiläisen kattavat palvelut. OmaMehiläinen-sovelluksen ja sen osana toimivan Digiklinikan avulla terveydenhuollon ammattilaiset ovat asiakkaiden käytettävissä vuorokauden ympäri ilman erillistä ajanvarausta.

- On todella hienoa yhdistää toimintamme Mikkelin Terveyden kanssa ja päästä tarjoamaan magneettikuvausta ja osteoporoosimittauksia jatkossa myös Mehiläisessä. Toivotamme uudet työkaverit ja asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi Mehiläiseen, Korhonen päättää.

Mehiläinen Mikkeli sijaitsee osoitteessa Porrassalmenkatu 16.

-    Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Andreas Taalas
-    Mehiläinen, yksikönjohtaja Mila Korhonen
-    Mikkelin Terveys, toimitusjohtaja Hannu Paajanen
-    Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.