MUISTUTUSKUTSU Mehiläisen media-aamuun 30.5.2023 klo 9: Suomi lääkärissä – hyvät uutiset ja lääkäreiden huolet

KUTSU TOIMITTAJILLE
Mehiläisen media-aamu
 30.5.2023 klo 9

Mehiläinen kehittää toimintaansa 1,3 miljoonan asiakkaansa terveysdatan pohjalta ja kertoo nyt johtavien lääkäreidensä suulla miltä näyttää, kun Suomi käy lääkärissä. Mikä missäkin iässä vaivaa, ja milloin vastaanotolle tullaan? Mitkä diagnoosit kasvavat nyt voimakkaasti – ja miksi?

Tilaisuudessa avataan myös datasta nousevia trendejä ja ilmiöitä. Mielenterveyden haasteet kasvavat kaikissa ikäryhmissä, ja terveysteemojen megatrendit tekevät suomalaiset hyvin tietoisiksi omasta terveydentilastaan. Data kertoo esimerkiksi ADHD-diagnoosien valtavasta kasvusta viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lisäksi esimerkiksi unettomuusdiagnoosit lisääntyvät lähes 10 % vuosittain.

Lämpimästi tervetuloa kuulemaan datan ja asiantuntijoiden kertomaa Mehiläisen mediainfoon tiistaina 30.5. klo 9–10.30. Tilaisuus järjestetään hybriditilaisuutena Töölön Mehiläisen tiloissa Helsingissä. Osallistua voi myös Teams-yhteydellä.

OHJELMA

• Miten lapset ja nuoret voivat? Lastenlääkäri vastaa
    Maarit Tarkiainen, Lasten Mehiläisen vastuulääkäri

• Työikäisten suomalaisten vaivat – kärjessä särkevä selkä ja matala mieli
    Sirkku Martti, johtava työterveyslääkäri
  • Mielenterveys on pääasia iästä riippumatta
    Anna Kallanranta, johtava psykoterapeutti
  • Ikääntyvä Suomi kansoittaa terveyskeskukset – miten turvaamme terveen tulevaisuuden kaikille?
    Henri Ärölä, johtava lääkäri, julkiset terveyspalvelut

Tilaisuudessa puhetta johtaa laatuylilääkäri Maiju Welling.

AIKA: ti 30.5.2023 klo 9–10.30. Aamiaista tarjolla klo 8.45 alkaen.
PAIKKA: Mehiläinen Töölö, Pohjoinen Hesperiankatu 17 C.
ETÄYHTEYS: Osallistua voi myös etänä Teams-linjoilla. Linkin saat ilmoittautumisen yhteydessä.
ILMOITTAUTUMISET pe 26.5. mennessä Mehiläisen viestintään: Minna Kontulainen, minna.kontulainen@mehilainen.fi, p. 040 517 6194

Lämpimästi tervetuloa!