Närpiöläinen Sydmedi osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 14.6.2022

Mehiläinen Oy ostanut Sydmedi Oy:n 13.6.2022 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla. Kaupalla ei ole vaikutuksia asiakassopimuksiin. Henkilökunta siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

Sydmedi tarjoaa asiakkailleen työterveyshuollon-, erikoislääkäri-, fysioterapia- ja psykologipalvelut sekä laboratorio- ja kuvantamistutkimuksia Närpiössä, Kristiinankaupungissa ja Korsnäsissä 12 asiantuntijan voimin. Toiminnan lähtökohtana on korkealaatuinen palvelu sekä yksityis,- työterveys- että organisaatioasiakkaille.

"Olemme erittäin iloisia saadessamme Sydmedin ja sen vahvat ammattilaiset osaksi Mehiläistä. Sydmedi on laadukasta ja hyvää työtä paikallisesti tekevä yritys. Haluamme säilyttää vahvuudet ja oppia niistä. Työterveyspalveluissa kysyntä on alueella vahvaa ja Mehiläinen nähdään houkuttelevana kumppanina. Yrityskauppa vahvistaa jalansijaamme kolmen uuden toimipisteen kautta", iloitsee aluejohtaja Juuso Rajala Mehiläisestä.

"Halusin vahvan kumppanin kehittämään edelleen alueelle moderneja ja vaikuttavia työterveyspalveluja, koska itse en ole lääketieteen ammattilainen ja olen ollut luomassa taloudelliset puitteet toiminnan kehittämiselle tähän vaiheeseen. Valitsin Mehiläisen, jonka ehdottamassa lähestymistavassa kunnioitetaan nykyisiä toimintatapoja sekä toteutuu laadukas ja kustannustehokas työterveyshuolto. Tehty kauppa mahdollistaa entistä paremman keskittymisen kiinteistöliiketoiminnan kehittämiseen, kuten nykyisen Sydmedin Närpiön toimipisteessä, joka jää omistukseeni ja muissa Pohjanmaan rannikkokaupungeissa", sanoo Sydmedin entinen omistaja Heikki Seppälä.

Mehiläinen tuo asiakkaille mukanaan vahvan verkoston, joka tukee paikallista laadukasta tekemistä. Lisäksi asiakkaat saavat käyttöönsä Mehiläisen digipalvelut, muun muassa Digiklinikan ja yritysten työkykyjohtamisen työkalut.

"Mehiläisen resurssien ja digitaalisten palvelujen avulla palvelua on mahdollisuus levittää laajemmin koko Sydmedin asiakaskunnalle. Alueen työolosuhteiden ja terveydellisten vaatimusten tunteminen muun muassa kasvihuoneliiketoiminnassa ja siellä työskentelevien yli 30 kansallisuuden palveleminen on tärkeää", toteaa Seppälä.

Närpiö on kaksikielinen alue, jossa lähes 80 %:a puhuu äidinkielenään ruotsia ja Sydmedin henkilökunta palvelee merkittäviltä osin asiakkaitaan ruotsiksi. Sydmedin asiakaspalvelu jatkuu tuttuun tapaan ruotsiksi. Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutuksia asiakassopimuksiin. Sydmedi liittyy osaksi Mehiläistä 1.9.2022.

• Mehiläinen, aluejohtaja Juuso Rajala, juuso.rajala@mehilainen.fi, p. 040 836 9398
  • Sydmedi, Heikki Seppälä
  • Yhteydenottopyynnöt Mehiläisen viestinnän kautta: laura.martinsuo@mehilainen.fi, p. 040 1962 892

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 112-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.