Pohjois-Savon hyvinvointialueen akuuttivastaanottojen lääkärityövoiman kilpailutus päättyi – Mehiläinen valittiin kumppaniksi

Lehdistötiedote 14.12.2023

Mehiläinen Terveyspalvelut on voittanut Pohjois-Savon hyvinvointialueen viikonloppujen ja arkipyhien lääkäreiden akuuttivastaanottoja koskevan julkisen tarjouskilpailun. Kilpailutus koski viikonloppuisin ja arkipyhinä tapahtuvaa lääkäreiden akuuttivastaanottoja Siilinjärvellä, Juankoskella ja Leppävirralla. Yhteistyön sopimuskausi alkaa 1.1.2024 ja jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

- Tuotamme jo ennestään suun terveydenhuollon päivystyspalveluita Pohjois-Savon hyvinvointialueelle. Olemme erittäin iloisia siitä, että pääsemme nyt tuottamaan myös lääkäreiden akuuttivastaanottojen palveluita Pohjois-Savon alueen asukkaille. Käynnistämme toiminnan innostunein mielin, kommentoi Kasperi Rasilainen, Mehiläisen perusterveydenhuollon lääkäri- ja hammaslääkäripalveluiden johtaja.

Jatkossa Mehiläisen vastuulla on lääkärityövoiman tuottaminen Pohjois-Savon hyvinvointialueen viikonloppujen ja arkipyhien akuuttivastaanotoille Siilinjärvellä, Juankoskella ja Leppävirralla.

- Akuuttivastaanoton käytäntöihin tämä ei tuo muutoksia paitsi Juankosken ja Leppävirran aukioloajat muuttuvat aiemmasta. Sopimuksen myötä toiminta edellä mainituilla lähiterveysasemilla jatkuu muutoin entiseen tapaan. Toivomme, että yhteistyö Mehiläisen kanssa sujuu mutkattomasti, kertoo Pohjois-Savon hyvinvointialueen sotekeskuksen palveluyksikköjohtaja Ritva Vitri.

- Haluamme varmistaa, että asiakkaat saavat korkealaatuisia ja asiakaslähtöisiä palveluita sopimuksen mukaisesti. Tavoitteenamme on varmistaa oikea-aikainen hoito ja turvata potilaiden hyvinvointi akuuteissa tilanteissa, Rasilainen toteaa.

Mehiläinen on Suomen johtava terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoaja, jolla on vahva sitoutuminen laadukkaaseen hoitoon, ammattitaitoiseen henkilöstöön ja innovatiivisiin ratkaisuihin. Pohjois-Savon hyvinvointialueen viikonloppujen ja arkipyhien akuuttivastaanottojen kilpailutuksen voitto vahvistaa Mehiläisen asemaa alan johtavana toimijana ja osoittaa sen kyvyn vastata vaativiin palvelutarpeisiin hyvinvointialueiden tukena.

Pohjois-Savon hyvinvointialueeseen kuuluvat seuraavat kunnat: Iisalmi, Joroinen, Kaavi, Keitele, Kiuruvesi, Kuopio, Lapinlahti, Leppävirta, Pielavesi, Rautalampi, Rautavaara, Siilinjärvi, Sonkajärvi, Suonenjoki, Tervo, Tuusniemi, Varkaus, Vesanto ja Vieremä.

Viikonloppujen ja arkipyhien akuuttivastaanottojen aukioloajat
- Siilijärvi lauantaisin, sunnuntaisin ja arkipyhinä kello 8–18
- Juankoski lauantaisin, sunnuntaisin ja arkipyhinä kello 9–15
- Leppävirta lauantaisin, sunnuntaisin ja arkipyhinä kello 9–15

Päivystys:
- Päivystys KYS (Kuopio) 24/7

Virka-aikainen lääkärin vastaanotto terveysasemilla
(https://pshyvinvointialue.fi/fi/laakarin-vastaanotto)

Päivystysapu, puhelin 116 117
- 24/7

- Mehiläinen, Kasperi Rasilainen, perusterveydenhuollon lääkäri- ja hammaslääkäripalveluiden johtaja
  Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832
- Pohjois-Savon hyvinvointialue, Ritva Vitri, sotekeskuksen palveluyksikköjohtaja, ritva.vitri@pshyvinvointialue.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 820 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 33 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.