Provesta osaksi Mehiläisen mielenterveyspalveluita

Lehdistötiedote 3.10.2019

Erityisryhmien asumispalveluita tuottavan Provesta Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 1.10.2019 alkaen.

Provesta on vuonna 2010 perustettu yhtiö, jolla on 26 mielenterveyskuntoutujien sekä kehitysvammaisten asumispalveluyksikköä eri puolilla Suomea. Yhtiön liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa.

- Provestalla on ainutlaatuinen konsepti, jossa jokaisella asiakkaalle taataan oma asunto ja sinne tarvittava tuki. Tämä konsepti ja toimintayksiköt täydentävät Mehiläisen erityisryhmien palvelutarjontaa merkittävästi. Voimme entistä vahvemmin luoda alueellisia kuntoutumispolkuja, jossa asukkaat siirtyvät kuntoutuessaan kevyempään palvelumuotoon ja tarvittavat palvelut ja tuki seuraavat mukana, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Yrityskauppa Mehiläisen kanssa mahdollistaa toimintamallimme entistä paremman laadullisen kehittämisen, kertoo yhtiön entinen omistaja Harri Talman, joka jatkaa yhtiön palveluksessa ja Mehiläisen hoivapalveluiden aluejohtajana.

Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin. Tavoitteena on kasvattaa ja kehittää yhtiön toimintaa edelleen.

- Provestassa on tehty arvokasta työtä erityisryhmien hyväksi. Näemme henkilökunnan korkean ammattitaidon ja osaamisen isona vahvuutena, toteaa Mehiläisen Härus.

Provestan yksiköiden lisäksi Mehiläisellä on yli 60 mielenterveyskuntoutujien asumispalveluyksikköä eri puolella Suomea.

Lisätiedot:

- Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
- Harri Talman, Provesta Oy, puh. 040 029 8986

Provesta on yhtiö, joka tuottaa mielenterveyskuntoutujien sekä kehitysvammaisten asumispalveluita eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on 26 toimintayksikköä, joissa on yhteensä yli 400 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on noin 170 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 6000 asukaspaikkaa.