Ravuri osaksi Mehiläisen vammaispalveluita Hollolassa

Lehdistötiedote 9.9.2019

Kehitysvammaisten asumispalveluita ja päivätoimintaa tuottavan Ravuri Oy:n omistus siirtyi Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 4.9.2019 alkaen. Yhtiöllä on yhteensä 24 asukaspaikkaa.

- Ravurin toiminnassa on vahva perusta greencaressa, eli luonnonläheisyys on tärkeässä roolissa yhteisöllisyyden lisäksi. Tähän myös Mehiläisen vammaispalveluissa on panostettu. Tallitoiminta ja maatilaympäristö luovat ainutlaatuiset puitteet päivätoiminnalle. Asukkaita kunnioitetaan vahvasti yksilöinä, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Toimintamme on kasvanut voimakkaasti ja halusimme löytää kumppanin laadun varmistamiseksi jatkossakin. Mehiläisen kanssa käydyt keskustelut rakensivat luottamuksen siihen, että he ovat paras kumppani jatkamaan toimintaamme. Uskon, että siirtyminen Mehiläiseen on paras ratkaisu asukkaillemme, heidän läheisilleen sekä työntekijöillemme, kertoo yhtiön entinen omistaja Susanna Packalén

Susanna Packalén jatkaa yhtiössä toistaiseksi ja hänen tyttärensä Rosa Packalén jatkaa yhtiössä yksikön johtajana. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Ravurin lisäksi Mehiläisellä on yli 170 palvelukotia eri puolilla Suomea. Mehiläinen panostaa vahvasti vammaispalveluiden kasvuun ja kehitykseen. Uusina vammaispalveluiden yksiköinä Mehiläinen on avannut Omakoti Kastanjan Mikkeliin ja on syksyllä avaamassa uusina yksikköinä Omakoti Koivun Äänekoskelle, Omakoti Ankkurin Turkuun, Omakoti Harjun Lahteen, Omakoti Onnin Poriin, Omakoti Kaunummen Eurajoelle ja Omakoti Polkan Hyvinkäälle.

Lisätiedot:

- Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796
- Susanna Packalén, Ravuri Oy, puh. 0400 907084

Ravuri Oy on asumispalveluita ja päivätoimintaa kehitysvammaisille tuottava yritys, joka sijaitsee Hollolassa. Yhtiöllä on 24 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on noin 170 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 6000 asukaspaikkaa.