Sodankyläläinen Lääkäriasema Aslak osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 30.11.2022

Mehiläinen ostaa Lapin Pelastushelikopteri ry:n alaisuudessa toimineen Lääkäriasema Aslakin toiminnot 29.11.2022 allekirjoitetulla liiketoimintakaupalla. Asiakkaiden palvelu jatkuu entiseen tapaan nykyisessä osoitteessa tutun henkilöstön voimin myös yrityskaupan jälkeen. Yrityskaupan myötä Mehiläisen yksiköiden palveluverkostoon muodostuu uusi pohjoisin kiintopiste Sodankylään.

Lääkäriasema Aslak tarjoaa yleis- ja erikoislääkäripalveluita sekä työterveyspalveluita Sodankylässä.  Lääkäriasema on ollut osa Lapin pelastushelikopteritukikohdan toimintaa, jota on ylläpitänyt Lapin Pelastushelikopterin Tuki ry. Lääkäriasema Aslak on osa Mehiläistä 1.12.2022 alkaen ja tunnetaan jatkossa nimellä Mehiläinen Sodankylä.

Haluamme laajentua Lapin alueella ja mahdollistaa nykyisten asiakkuuksien ja uusien tulevien asiakkuuksien sujuvan hoidon. Olemme tehneet pitkään yhteistyötä Aslakin kanssa, ja yrityskaupan myötä palveluverkoston parantuessa pystymme palvelemaan asiakkaitamme nyt entistä paremmin, iloitsee Sodankylän toimintojen yksikönjohtaja Seija Henttonen

- Pelastushelikopteri Aslakin toiminta on yhdistyksen ydintoimintaa ja yhdistys voi nyt keskittyä siihen.  Lääkäriasema Aslakilla ja Mehiläisellä on ollut jo aiemmin palvelukumppanuus työterveyshuollon tuottamisessa molempien asiakkaille. Halusimme varmistaa, että asiakkaamme saavat entiseen tapaa hyvää palvelua ja edelleen kattavat erikoishoidon palvelut, toteaa Lapin Pelastushelikopteri ry:n toiminnanjohtaja Eero Anneberg.

Mehiläinen Sodankylän palvelupäällikkö Kaisa Mäkinen näkee Sodankylän vireänä ja kehittyvänä kuntana, jonka infra on monipuolistunut merkittävästi viimeisen kymmenen vuoden aikana.

- Haluamme olla osaltamme mukana mahdollistamassa laajenevia terveydenhuollon palveluja niin paikallisten työterveysasiakkaiden kuin alueella esimerkiksi reissutyötä tekevien työterveysasiakkaiden palvelutarjonnan osalta, hän täydentää.

Lääkärikeskus Aslakin työsuhteessa oleva henkilöstö siirtyy yrityskaupan myötä vanhoina työntekijöinä Mehiläiseen. Asiakkaille Mehiläinen tuo Sodankylään mukanaan monipuoliset palvelut ja laajat asiantuntijaverkostot, jotka ovat käytettävissä läpi Suomen.

- Lääkärikeskus Aslakin asiakkaat saavat käyttöönsä myös digi- ja etäpalvelumme. Lisäksi Rovaniemen yksikkö toimii läheisessä yhteistyössä Sodankylän lääkärikeskuksen kanssa ja muun muassa Rovaniemen sairaalan sekä kuvantamisen laajat palvelut ovat Sodankylän yksikön asiakkaiden saavutettavissa. Näin potilaille mahdollistuu nopea hoitoketju esimerkiksi tapaturmatilanteessa, Mäkinen kertoo.

- Lääkärikeskus sopii edelleen lääkinnällisten tukipalvelujen tuottamisesta Pelastushelikopteri Aslakkiin sekä muusta yhteistyöstä Aslakin tukikohdassa. Pelastushelikopteritoimintaan Mehiläinen pystyy muun muassa tarjoamaan kattavan vaihtoehdon jatkohoitoon, Mäkinen päättää.

Lääkärikeskus Aslakin toiminta jatkuu yrityskaupan toteutumisen jälkeen tuttuun tapaan. Toiminnan pyörähtäessä käyntiin Mehiläisen yksikkönä, toimintaa tarkastellaan ja kehitetään. Mehiläinen Sodankylän yksikön johtovastuussa toimivat lappilaistaustaiset yksikönjohtaja Seija Henttonen ja palvelupäällikkö Kaisa Mäkinen.

• Mehiläinen, yksikönjohtaja Seija Henttonen, seija.henttonen@mehilainen.fi, p.  050 583 0003
  • Mehiläinen Sodankylä palvelupäällikkö Kaisa Mäkinen, kaisa.makinen1@mehilainen.fi, p. 050 3764 711
  • Lapin Pelastushelikopteri ry:n toiminnanjohtaja Eero Anneberg, p. 040 5517112

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 113-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain yli 2 miljoonaa asiakasta ja sen 670 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 29 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.