Suomen johtava puheterapiaan erikoistunut yritys CogniMed Oy liittyy osaksi Mehiläistä

Lehdistötiedote 3.6.2024

Puhe- ja toimintaterapiapalveluita tarjoava CogniMed Oy liittyy osaksi Mehiläistä 3.6. allekirjoitetulla osakekaupalla. Kauppa vahvistaa Mehiläisen terapiapalvelutarjontaa Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. 80 terapian ammattilaista siirtyy Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä.

CogniMed on vuonna 2014 perustettu puhe- ja toimintaterapiapalveluita tarjoava kuntoutusalan yritys, joka toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Espoossa. CogniMed on Kelan virallinen palveluntuottaja. Yrityksen asiakkaisiin kuuluvat myös hyvinvointialueet sekä itse maksavat yksityisasiakkaat.

- CogniMedin osaaminen ja ammattilaisten vahva kokemus erityisesti puheterapian erilaisista kuntoutettavista haasteista on alalla poikkeuksellista. CogniMed täydentää hienosti Mehiläisen terapiapalveluiden kokonaisuutta palveluiden, samanlaisen arvopohjan sekä positiivisen hengen myötä. Odotan innolla, että pääsemme kehittämään yhdessä terapia-alaa eteenpäin ja tutustumaan toisiimme. Toivotamme CogniMedin työntekijät ja ammatinharjoittajat lämpimästi tervetulleiksi Mehiläiseen, iloitsee Mehiläisen terapiapalveluiden johtaja Hanna Hovi.

- CogniMedillä koko liiketoiminnan lähtökohtana on aina ollut hyvinvoiva henkilöstö ja korkeaan yhteisöllisyyteen perustuva lämmin yrityskulttuuri iloinen pilke silmäkulmassa. Ajattelemme, että hyvinvoivalla henkilöstöllä on edellytykset tuottaa myös asiakkaille laadukkainta mahdollista palvelua täydellä sydämellä. Olemme saaneet huomata, että jaamme tämän arvomaailman saumattomasti Mehiläisen kanssa ja siksi koemmekin, että yhteiselle tulevaisuudelle on erinomaiset lähtökohdat. Uskomme siihen, että juuri Mehiläisen rinnalla meillä on vakaimmat mahdolliset edellytykset turvata toimintamme jatkuvuus tulevaisuudessa, kun sote-kenttä on laaja-alaisen murroksen alla ja kuntoutuskenttä jatkaa keskittymistään, sanoo CogniMedin toimitusjohtaja Riina Setälä.

CogniMed jatkaa toimintaansa itsenäisenä yrityksenä Mehiläisen yhteydessä. Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutuksia henkilöstöön tai asiakkaisiin.

-    Mehiläinen, terapiapalveluiden johtaja Hanna Hovi
-    CogniMed, toimitusjohtaja Riina Setälä
-    Yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Salla Tähtisen kautta: salla.tahtinen@mehilainen.fi, p. 050 554 3832

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.

Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.