Työterveys- ja lääkärikeskuspalveluja tuottavat Seimedi ja Promedi yhdistyvät Mehiläiseen

Lehdistötiedote 4.11.2019

Seinäjokelainen paikallisten yritysten omistama Seimedi Oy sekä Vaasassa ja lähialueilla toimiva lääkärikeskus Promedi Oy yhdistyvät 1.11.2019 toteutuneella osakekaupalla osaksi Mehiläistä. Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutuksia henkilökunnan työsuhteisiin tai asiakassopimuksiin.

Seimedi tarjoaa yrityksille työterveyspalveluja keskeisellä paikalla Seinäjoen CityPihassa Kauppakadulla. Promedilla puolestaan on lääkärikeskus Vaasassa Himalajankadulla ja työterveyspisteet Vöyrillä, Teuvalla ja Oravaisissa. Molempien yritysten toimintamallit perustuvat vahvasti yrittäjyyteen ja tiiviiseen kumppanuuteen asiakkaiden kanssa.

Mehiläinen haluaa tarjota alueella palveluja, joissa yhdistyvät Seimedin ja Promedin yrittäjämäinen ote ja paikalliskokemus sekä Mehiläisen tietotaito, työkalut ja palveluverkosto.

- Olen erittäin tyytyväinen, että Seimedi ja Promedi valitsivat Mehiläisen kumppanikseen. Yrityksillä on osaava henkilöstö, joka täydentää Mehiläisen lähipalveluita alueella merkittävästi. Tämä yritysjärjestely vahvistaa entisestään Mehiläisen työterveys- ja lääkärikeskustoimintaa Seinäjoella, Vaasassa ja koko Pohjanmaalla. Jatkossa meillä on edelleen tavoitteena investoida ja laajentaa toimintaamme, toteaa Mehiläisen aluejohtaja Andreas Taalas.

- Seimedin omistajayritysten osalta halusimme vahvan kumppanin kehittämään edelleen alueelle moderneja ja vaikuttavia työterveyspalveluja. Valitsimme kumppaniksi Mehiläisen, jonka ehdottamassa lähestymistavassa kunnioitetaan nykyisiä toimintatapoja sekä toteutuu laadukas ja kustannustehokas työterveyshuolto. Yhteistyö Mehiläisen kanssa on sujunut hyvin ja uskon, että yhdistymisen myötä syntyy erinomainen palvelukokonaisuus seinäjokelaisille yritykselle, sanoo Seimedin toimitusjohtaja Jan-Erik Hagfors.

- Promedin osalta pitkäaikainen toimitusjohtaja Mikael Fredman on eläköitymässä vuoden vaihteessa. Mietimme erilaisia ratkaisuita toiminnan jatkamiseksi ja totesimme yhteistyön Mehiläisen kanssa parhaaksi vaihtoehdoksi. Mehiläisen ja Promedin yhdistyessä Vaasaan muodostuu vahva kaksikielinen toimija, joka pystyy tarjoamaan laajasti ja laadukkaasti kaikki yksityisen terveydenhuollon palvelut, kertoo Promedin hallituksen puheenjohtaja Jarmo Iisakka.

Molempien yritysten asiakaspalvelu jatkuu tuttuun tapaan nykyisissä toimitiloissa. Yritysjärjestelyllä ei ole vaikutuksia myöskään asiakassopimuksiin. Työntekijät siirtyvät Mehiläiseen ns. vanhoina työntekijöinä.

Edistykselliset digipalvelut asiakkaiden käyttöön

Yhdessä paikallisten asiantuntijoiden kanssa Mehiläinen tarjoaa työterveysasiakkailleen edistykselliset digipalvelut työterveyden hoitoon ja työhyvinvoinnin ylläpitämiseen. Asiointia sujuvoittaa OmaMehiläinen-mobiilisovellus- ja verkkopalvelu, johon kuuluvalla Digiklinikalla saa yhteyden lääkäriin tai hoitajaan vuorokauden ympäri omasta sijaintipaikasta riippumatta.

Lisätiedot:

- Mehiläinen Oy, aluejohtaja Andreas Taalas, p. 040 764 4097, andreas.taalas@mehilainen.fi
- Seimedi Oy, toimitusjohtaja Jan-Erik Hagfors, p. 050 564 6457,  jan-erik.hagfors@seimedi.fi

- Promedi Oy, hallituksen puheenjohtaja Jarmo Iisakka, p. 040 706 7908,  jarmo.iisakka@promedi.fi

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli 1,2 miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 440 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 18 800 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.