Urheilu Mehiläinen Ilves Jalkapallon pääyhteistyökumppaniksi vastaamaan seuran terveyspalveluista

Lehdistötiedote 14.12.2023

Suomen suurin jalkapalloseura Ilves luottaa jatkossa Mehiläisen terveydenhuollon palveluihin. Tamperelaisen Ilveksen 6000 harrastajaa sekä Veikkausliigassa pelaava edustusjoukkue saa Mehiläisen kattavat palvelut käyttöönsä. Yhteistyössä panostetaan myös vammariskin alentamiseen.

Ilveksen ja Mehiläisen yhteistyö alkaa 1.1.2024 ja kattaa seuraavat kolme vuotta. Veikkausliigajoukkue Ilves Edustus Oy:n toimitusjohtaja Risto Niklas-Salminen on erittäin tyytyväinen alkavaan kumppanuuteen.

- Urheilu Mehiläisellä on laajat asiantuntijapalvelut, alan johtavat urheilulääkärit, ortopedit ja kirurgit. Saamme myös tulevaisuudessa osaavaa palvelua muun muassa urheiluvammojen ennaltaehkäisyyn. Olemme myös positiivisesti yllättyneitä kuinka paikallinen ja ketterä toimija Mehiläinen on. Ilvekselle on jo nyt kustomoitu palveluita, joita emme ole osanneet odottaakaan. Pelaajat saavat avun nopeasti, olipa kysymyksessä Ilves-juniori tai Veikkausliigajoukkueen pelaaja, Niklas-Salminen kertoo.

Ilves saa yhteistyön myötä käyttöönsä Mehiläisen tapaturmaklinikan sekä oman Ilves-numeron, jonka avulla varmistetaan nopea hoitoon pääsy. Tapaturmapäivystys auttaa esimerkiksi harjoituksissa tai peleissä tapahtuneissa äkillisissä tapaturmissa. Mehiläisellä on erittäin kattava palveluverkosto paitsi Pirkanmaalla niin myös valtakunnallisesti, ja Ilvekselle rakennettu hoitopolku mahdollistaa nopean ja oikeanlaisen hoidon – niin akuuttihoidon kuin kiireettömänkin hoidon suhteen.

- Olemme erittäin iloisia tästä alkavasta yhteistyöstä ja mahdollisuudesta olla mukana Suomen suurimman jalkapalloseuran kasvussa. Mehiläiselle paikallisuus ja paikallisten toimijoiden tukeminen on tärkeää, ja haluammekin pitää huolen aidosta kumppanuudesta, ja siitä, että pystymme tuottamaan lisäarvoa Ilvekselle yhdessä LähiTapiola Pirkanmaan kanssa tämän kumppanuuden myötä, Pirkanmaan Mehiläisen yksikönjohtaja Minna Kunvik kertoo.

- Yhdessä Pirkanmaan Mehiläisen kanssa olemme luoneet Ilves-jalkapalloperheille toimivan kokonaisuuden tapaturmatilanteiden varalle. Suoralaskutusmallimme avulla urheilijat pääsevät hoitoon nopeasti ja kassalla ei tarvitse käyttää omaa rahaa lääkärikäynnin ja tutkimusten maksamiseen, kertoo liiketoiminnan tuesta ja korvaustoiminnasta vastaava johtaja Antti Määttänen LähiTapiola Pirkanmaalta.

Ilves-klinikka panostaa varhaiseen apuun

Ilves-klinikalla hoidetaan junioripelaajien pieniä alkavia vammoja kuten kasvuikään liittyviä jalkavaivoja tai pieniä nyrjähdyksiä. Ilves-klinikka toimii Mehiläisen Kaupin toimipisteessä seuralle nimettyjen fysioterapeuttien vastaanotolla. Mehiläisen ja Ilveksen kumppanuutta yhdistää yhteinen arvopohja, jossa korostuu oppi yhdessä tekemisen kautta.

- Fysioterapiaklinikka tekee yhteistyötä Ilveksen fysiikkavalmennuksen kanssa lisätäkseen vammariski-näkökulmaa harjoitteluun. Pystymme esimerkiksi seuraamaan, mitkä ovat klinikalla esiintyviä tyypillisimpiä vammoja, onko niiden määrässä kasvua tai piikkejä tiettyyn aikaan kaudesta. Näiden tietojen avulla voimme yhdessä miettiä keinoja vammariskin alentamiseksi. Parasta klinikassa on sen matala kynnys, jolloin pelaaja hakeutuu ajoissa hoitoon ja vammoista kuntoutuminen on huomattavasti nopeampaa, Urheilu Mehiläisen koordinaattori ja Ilves-klinikalla toimiva urheilufysioterapeutti Annina Dillström kertoo.

Edustusjoukkueen sekä huippuvaiheen joukkueiden apuna toimii lisäksi Urheilu Mehiläisen fysioterapeutti joka arkipäivä. Fysioterapeutti kentän laidalla –palvelu mahdollistaa pelaajien fysioterapiaharjoittelun seuraamisen, vammojen kuntouttamisen ammattilaisen silmien alla sekä madaltaa kynnystä palata vamman jälkeen pelikentille.

- Yhdessä Urheilu Mehiläisen ja LähiTapiolan kanssa olemme saaneet rakennetuksi Suomen mittakaavassa ainutlaatuisen hoitopolun Ilveksen jalkapalloilijoille. On todella tärkeää, että omaa huippuaan tavoittelevilla urheilijoilla on kokonaisvaltaisesti tietoa ja apua saatavilla urheiluvammoihin liittyen, ja Urheilu Mehiläinen yhdessä LähiTapiolan kanssa on tuonut palvelut pelaajille ja perheille helposti lähestyttäviksi. Saamme yhteistyöstä rakennettua kilpailuetua yhteen maailman kilpailluimmista markkinoista, jalkapalloon, Ilveksen jalkapallojaoston toiminnanjohtaja Matti Anttonen päättää.

Lisätiedot:

Mehiläinen, yksikönjohtaja Minna Kunvik
Mehiläinen, fysioterapeutti Annina Dillström

Ilves Edustus Oy, toimitusjohtaja Risto Niklas-Salminen
Ilves ry., toiminnanjohtaja Matti Anttonen

LähiTapiola Pirkanmaa, liiketoiminnan tuesta ja korvaustoiminnasta vastaava johtaja Antti Määttänen

yhteydenotot Mehiläisen viestinnän Minna Kontulaisen kautta. minna.kontulainen@mehilainen.fi, p. 040 517 6194

Urheilu Mehiläinen palvelee kaikkia urheilua harrastavia, tavoitteellisia aktiiviliikkujia, urheilijoita ja urheiluseuroja. Pääpaino on urheiluvammojen ennaltaehkäisyssä, hoidossa ja kuntoutuksessa sekä tutkimuksessa. Urheilu Mehiläisen moniammatilliset asiantuntijatiimit ja modernit urheilukirurgiaan erikoistuneet verkostot ja sairaalat palvelevat kaikkia liikkujia ympäri Suomen.