Villa Ahki ja Villa Luohti Oy osaksi Mehiläisen vammaispalveluja

Lehdistötiedote 6.5.2019

Vammaisten asumispalveluja ja työtoimintaa tuottavien Villa Ahki Oy:n ja Villa Luohti Oy:n omistus on siirtynyt Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle 2.5.2019 alkaen.

Vuosina 2006 ja 2011 perustetut yhtiöt tuottavat vammaisten asumispalveluja Paimiossa. Toimintaan kuuluu yhteensä 22 paikkaa tehostettua palveluasumista vammaisille.

- Villa Ahkin ja Luohtin toiminnassa on korostunut asukaslähtöisyys. Asukkaat elävät omannäköistä elämää ja jokainen asukas kohdataan yksilönä. Näistä lähtökohdista on hyvä lähteä jatkamaan toimintaa, sanoo Mehiläisen hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Niklas Härus.

- Oli oikea aika hakea yrityksillemme jatkaja ja Mehiläinen valikoitui käytyjen keskustelujen pohjalta kumppaniksi. Halusimme kumppanin, jonka kanssa on sama arvopohja ja luottamus siitä, että toiminnan laatu pysyy korkeana, kertoo Villa Ahki Oy:n ja Villa Luohti Oy:n entinen yrittäjä ja toimitusjohtaja Marja-Liisa Passi. Passi jatkaa yhtiöissä siirtymäajan. Omistusvaihdoksella ei ole vaikutusta työsuhteisiin, asukastyöhön tai muihin sopimuksiin.

Villa Ahkin ja Villa Luohtin lisäksi Mehiläisellä on noin 170 palvelukotia eri puolilla Suomea. Mehiläinen panostaa nyt erityisen vahvasti vammaispalveluiden kasvuun ja kehittämiseen. Vuonna 2019 ovat avautumassa uudet vammaispalveluiden kodit Omakoti Kastanja Mikkeliin, Omakoti Koivu Äänekoskelle, Omakoti Ankkuri Turkuun, Omakoti Harju Lahteen, Omakoti Onni Poriin ja Omakoti Polkka Hyvinkäälle.

Lisätiedot:

Niklas Härus, Mehiläinen Hoivapalvelut Oy, liiketoimintajohtaja, puh. 041 536 9796

Marja-Liisa Passi, Villa Ahki Oy ja Villa Luohti Oy, puh. 040 580 6926

Villa Ahki Oy ja Villa Luohti Oy ovat yksityisiä vammaisten asumispalveluja tarjoavia yrityksiä, jotka toimivat Paimiossa. Yhtiöillä on yhteensä 22 asukaspaikkaa.

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisellä on Suomessa noin 170 palvelukotia eri puolella Suomea, joissa on yli 6000 asukaspaikkaa.