• MEKO/

MEKO nimittää Helena Sauramon autoalan tukkuliike Koivusen uudeksi toimitusjohtajaksi

Varaosien jakeluyhtiö MEKO vahvistaa viime vuonna ostamansa suomalaisen Koivusen johtoa nimittämällä Helena Sauramon tytäryhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi 15.5.2023 alkaen. Sauramo siirtyy tehtävään Delta Auton toimitusjohtajan tehtävästä. Uudessa roolissaan hän keskittyy vahvistamaan Koivusen kasvua ja kannattavuutta Suomessa.

"Toivotan iloisena Helena Sauramon tervetulleeksi MEKO:on. Helenan vankka kokemus autoalalta, hyvät johtamistaidot sekä vahva operatiivinen kyky toteuttaa strategioita tekevät hänestä juuri oikean henkilön kehittämään Koivusen liiketoimintaa eteenpäin. Kaksi suomalaista liiketoimintoamme kehittyivät hyvin rinnakkain vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä, ja näemme hyviä mahdollisuuksia saavuttaa synergiaetuja myös jatkossa”, sanoo MEKO:n toimitusjohtaja Pehr Oscarson.

Ruotsalainen MEKO osti Koivusen vuonna 2022 osana strategista laajentumistaan Pohjois-Euroopassa. MEKO toimi aikaisemmin Suomessa tytäryhtiönsä Mekonomenin kautta. Koivusen yritysoston toteutumisen jälkeen yhtiö on keskittynyt hyödyntämään synergioita ja lisäämään kasvua olemassa olevissa ja uusissa liiketoiminnoissa. Helena Sauramo Koivusen uutena toimitusjohtajana jatkaa tämän työn viemistä eteenpäin.

Helena Sauramolla on menestyksekäs tausta autoalalla. Hän on toiminut useissa johtotehtävissä Delta Motor Groupissa, viimeksi Delta Auto Oy:n ja Delta Motor Group Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2019 ja sitä ennen yhtiön talousjohtajana.

"On hienoa päästä osaksi MEKO:a ja yhtiön tärkeää kasvuvaihetta. Odotan innolla, että pääsen mukaan vahvistamaan asemaamme Suomessa keskittymällä entistä voimakkaammin liiketoiminnan tehostamiseen, synergioihin ja uusiin asiakaskonsepteihin. On myös kiinnostavaa päästä tarttumaan uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, jotka liittyvät autoalan jälkimarkkinoilla käynnissä oleviin isoihin muutoksiin”, Helena Sauramo sanoo.

Lisätietoja:

Pehr Oscarson, toimitusjohtaja, MEKO
pehr.oscarson@meko.com, puh. +46 (0)8 464 00 20

Helena Sauramo, toimitusjohtaja, Koivunen (15.5.2023 alkaen)
puh. +358 44 06 97 071

Anders Oxelström, viestintäjohtaja (Interim), MEKO