Merus Power Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuudesta - Ahlström Invest B.V.

Merus Power Oyj, Yhtiötiedote, 23.5.2024 klo 20.30

Merus Power Oyj on 23.5.2024 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Ahlström Invest B.V.:n omistus- ja ääniosuus Merus Power Oyj:ssä on ennen 19.4.2024 ylittänyt 5 prosentin liputusrajan. Liputusilmoituksen peruste on arvopaperimarkkinalain muutos, jolla liputusvelvollisuus laajentui koskemaan Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle listattuja yhtiöitä.

Ahlström Invest B.V.:n osuudet ilmoituksen mukaan:

% osakkeistaja äänistä

% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta

Yhteenlaskettu %-osuus

Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä

Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen

13,63%

Edellisessä liputusilmoituksessa liputettu osuus (jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan ylittämisen jälkeen:

Osakkeiden ja äänten lukumäärä

Osakkeiden ja äänten %-osuus

Osakesarja / osakelaji (ISIN-koodi)

Suora (AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

Suora
(AML 9:5)

Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)

FI4000506902

YHTEENSÄ

13,63%

19.4.2024 jälkeen Ahlström Invest B.V.:n omistusosuus on 13,63 % osakkeista ja äänistä.

Olemme tässä tiedotteessa täydentäneet Ahlström Invest B.V.:n liputusilmoitusta mainitsemalla yhtiön osakkeiden ja äänten prosenttiosuuden kahden desimaalin tarkkuudella.

www.sijoittajat.meruspower.fi

Merus Power on teknologiayhtiö, joka mahdollistaa kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 29,0 miljoonaa euroa ja osakkeemme kaupankäyntitunnus Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on MERUS.