Merus Power Oyj: Hallituksen kokoonpano ja hallituksen järjestäytymiskokouksen päätökset

Yhtiötiedote 8.6.2021, klo 11.00

Merus Power Oyj:n (”Yhtiö”) osakkeenomistajat päättivät 20.4.2021 osakkeenomistajien yksimielisellä päätöksellä, että hallituksen muodostavat Anne Leskelä, Vesa Riihimäki ja Vesa Sadeharju sen jälkeen, kun kaupankäynti Yhtiön osakkeilla Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla (”First North”) on alkanut. Listautumisen toteuduttua Yhtiön hallituksesta ovat jääneet pois Kari Tuomala ja Aki Leinonen, ja uudeksi hallituksen jäseneksi on valittu Anne Leskelä.

Anne Leskelä on toiminut Robit Oyj:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2020 ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana vuodesta 2021, Image Wear Oy:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2019, Tammer Brands Oy:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2018 ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2020, HKScan Oyj:n hallituksen jäsenenä ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana vuodesta 2019, Kojamo Oyj:n hallituksen ja tarkastusvaliokunnan jäsenenä vuodesta 2018 ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana vuodesta 2019 ja Componenta Oyj:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2017 ja hallituksen varapuheenjohtajana vuodesta 2019. Leskelä on aiemmin toiminut Nokian Renkaat Oyj:n talousjohtajana ja sijoittajasuhteista vastaavana johtajana vuosina 2006–2018 ja Treasuryn esimiehenä ja tiimin vetäjänä vuosina 1997–2006. Leskelä on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri.

Anne Leskelä ja Vesa Riihimäki ovat riippumattomia Yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista. Vesa Sadeharju on riippumaton Yhtiöstä mutta ei sen merkittävistä osakkeenomistajista, sillä hän ei ole riippumaton VNT Management Oy:stä, joka hallinnoi Power Fund III Ky -rahastoa, joka on Yhtiön merkittävä osakkeenomistaja.

Yhtiön uusi hallituksen kokoonpano astui voimaan 8.6.2021 klo 10.00, kun kaupankäynti Yhtiön osakkeilla First Northissa alkoi. Yhtiön hallitus valitsi tänään 8.6.2021 pitämässään järjestäytymiskokouksessaan Vesa Sadeharjun hallituksen puheenjohtajaksi.

Kari Tuomala
Toimitusjohtaja, Merus Power Oyj
Sähköposti: kari.tuomala@meruspower.com

Hyväksytty neuvonantaja
Alexander Corporate Finance Oy

Merus Power lyhyesti

Merus Power on teknologiayhtiö, joka hyödyntää kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista.