Merus Power toimittaa sähkönlaaturatkaisuja kauppakeskuksiin Meksikoon

Merus Power Oyj, lehdistötiedote,14.10.2022 klo 9.00

Merus Power on solminut huomattavan sopimuksen meksikolaisen partnerinsa PQ Barconin kanssa. Kokonaisuus koostuu yli sadasta sähkönlaatua parantavasta aktiivisuodattimesta. Laitteet toimitetaan loppuvuoden 2022 ja vuoden 2023 ensimmäisen kvartaalin aikana. Laitteet asennetaan paikallisen kumppanin toimesta kymmeniin kauppakeskuksiin ympäri Meksikon parantamaan energiatehokkuutta ja toiminnan luotettavuutta. Toimitus vahvistaa Merus Powerin teknologista asemaa Latinalaisessa Amerikassa.

”Olemme tehneet Latinalaiseen Amerikkaan pitkäjänteistä työtä kumppaniemme kanssa ja se tuottaa tulosta. Haluamme olla tukemassa asiakkaidemme energiantehokkuushankkeita ja auttaa parantamaan toiminnan luotettavuutta”, toteaa Merus Powerin myyntijohtaja, Markus Ovaskainen.

Merus Powerin sähkönlaatua parantavat aktiivisuodattimet asennetaan kymmeniin kauppakeskuksiin ympäri Meksikoa. Aktiivisuodattimet poistavat kauppakeskusten sähköverkosta häiriöitä, kuten harmonisia yliaaltoja ja tasaavat verkon jännitteen vaihteluita. Asennettavilla aktiivisuodattimilla kauppakeskusten sähkönlaatu paranee, sähköiset järjestelmät toimivat luotettavasti ilman katkoja ja huoltojen määrä vähenee. Samalla kulutetun hukkatehon määrä vähenee ja kauppakeskusten energiatehokkuus paranee.

”Meidän vahvuutemme on laaja insinööriosaaminen ja pystymme tukemaan asiakkaitamme sähkön laatuun ja tehokkuuteen liittyvissä haasteissa. Olemme asiakkaidemme tukena tutkimuksesta toteutukseen. Merus Powerin tuotteiden avulla voimme tarjota asiakkaillemme huipputeknologiaa niin matalan- kuin keskijänniteverkon parannuskohteisiin”, kertoo PQ Barconin pääjohtaja, Santiago Barcón.

Tämän tyyppisen toimituksen arvo on yleensä noin miljoonan euron luokkaa.

Jonna Kannosto, markkinointi- ja viestintäjohtaja, jonna.kannosto@meruspower.com, +358 44 357 8320

Merus Power lyhyesti
Merus Power on teknologiayhtiö, joka edistää kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 14,8 miljoonaa euroa ja osakkeemme kaupankäyntitunnus Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on MERUS.