Merus Powerille merkittävä jatkotilaus palvelinkeskusten sähkönlaatumarkkinoille Amerikkaan

Merus Power Oyj, lehdistötiedote 12.1.2023 klo 9

Merus Power on saanut yli sadan aktiivisuodattimen tilauksen OEM-kumppaniltaan Pohjois-Amerikasta. Aktiivisuodattimet toimitetaan vuoden 2023 aikana. Vastaavan toimituksen arvo on tyypillisesti vajaa miljoona euroa. Tilaus on osa aiemmin ilmoitettua raamisopimusta.

Amerikkalaiselle laitevalmistajalle toimitettavat Merus™-aktiivisuodattimet tullaan asentamaan palvelinkeskuksiin, jotka ovat merkittävä osa yhteiskunnan digitalisoituvaa infrastruktuuria. Toimiessaan palvelinkeskusten laitteet tuottavat merkittävästi hukkalämpöä, joka pitää siirtää pois. Jäähdytysteknologia puolestaan aiheuttaa sähköteknisiä häiriöitä, jotka pitää suodattaa pois sähköverkosta. Merus Powerin sähkönlaaturatkaisut poistavat näitä häiriöitä ja auttavat siten palvelinkeskusten sähkönlaatua täyttämään vaadittavat sähkönlaadun standardit.

Merus Powerin aktiivisuodattimet parantavat sähkönlaadun avulla myös järjestelmän hyötysuhdetta, pienentävät energiankulutusta ja hiilijalanjälkeä. Lämpötilan ja sähkönlaadun ollessa vaadituissa rajoissa palvelinkeskusten luotettavuus paranee ja elinikä kasvaa.

”Tilaus on meille merkittävä jatkotilaus USA:n sähkönlaatumarkkinalle. Asiakkaamme arvostavat innovatiivisia laitteitamme, joilla voidaan parantaa sähkönlaatua kokonaisvaltaisesti ja aktiivista käyttöönottoapuamme, joka on mahdollistanut tuotteiden monipuolisen hyödyntämisen. Monikäyttöiset aktiivisuodattimemme toimivat palvelinkeskuksissa suodattimina mutta pystyvät myös esimerkiksi kompensoimaan tehokerrointa. Viileinä kuukausina jäähdytystehoa ei tarvita yhtä paljon kuin lämpiminä kuukausina. Suodatuksesta vapautuvaa aktiivisuodattimien kapasiteettia voidaan käyttää myös tehokertoimen parantamiseen”, kertoo Merus Powerin myyntijohtaja Markus Ovaskainen.

Tilaus vahvistaa jo aiemmin alkanutta tärkeää yhteistyötä ja on samalla yhtiölle merkittävä jatkotilaus USA:n kevyen teollisuuden sähkönlaatumarkkinoille. Kokonaistilaus tukee Merus Powerin sähkönlaatupuolen liiketoiminnan ennustettua tasaista kasvua.

Kari Tuomala, toimitusjohtaja, kari.tuomala@meruspower.com, +358 40 541 1256
Jonna Kannosto, markkinointi- ja viestintäjohtaja, jonna.kannosto@meruspower.com, +358 44 357 8320

Merus Power lyhyesti

Merus Power on teknologiayhtiö, joka edistää kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 14,8 miljoonaa euroa ja osakkeemme kaupankäyntitunnus Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on MERUS.