Merus Powerin vastuullisuusraportti vuodelta 2022 on julkaistu

Merus Power Oyj, Lehdistötiedote 8.6.2023 klo 9:00

Nyt ensimmäistä kertaa laadittu Merus Powerin sijoittajille suunnattu vastuullisuusraportti avaa yhtiön jo vakiintuneen GRI-raportin sisältöä. Kerromme aiempaa yksityiskohtaisemmin, kuinka yhtiön innovatiiviset sähkötekniikan ratkaisut edistävät kestävää kehitystä vaikuttaen myönteisesti siihen, että maailmassa olisi mahdollisuus käyttää huomattavasti nykyistä enemmän uusiutuvaa energiaa ja laadukasta sähköä. Raportissa kerrotaan, kuinka yhtiön eri toiminnoissa - suunnittelussa, tuotannossa, hankinnassa, myynnissä, huollossa ja palveluissa - tavoitteena on huomioida ekologinen, sosiaalinen ja taloudellinen ulottuvuus niin, että vastuullisuus läpäisee kaiken tekemisen ja eettisiä liiketoimintatapoja noudatetaan.

Merus Power on sitoutunut YK:n kestävän kehityksen tavoiteohjelmassa määriteltyihin tavoitteisiin. Vastuullisuusraportissa kerromme, kuinka teemme aktiivisesti työtä tavoitteiden saavuttamiseksi ja panostamme merkittävästi tutkimus- ja kehitystyöhön, joka on kestävämmän tulevaisuuden kannalta avainasemassa.

Tavoitteenamme on, että tyytyväisiä asiakkaita palvelee osaava, motivoitunut ja tyytyväinen henkilöstö hyvinvoivassa työympäristössä. Raportissa kerromme, kuinka olemme toimineet tavoitteen saavuttamiseksi, miten olemme onnistuneet ja mitä korjausliikkeitä tarvittaessa teemme. Kerromme monimuotoisuustavoitteistamme, verojalanjäljestämme sekä investoinneista tulevaisuuteen ja koulutukseen. Asiakkaamme saavat Merus Powerilta vastuullisia ratkaisuja, jotka parantavat energiatehokkuutta ja sähkön laatua heidän omissa tuotantoprosesseissaan ja liiketoiminnoissaan.

Yhteinen ja merkityksellinen matkamme jatkuu.

Vuoden 2022 vastuullisuusraportti on tiedotteen liitteenä sekä yrityksen sijoittajasivuilla:

Lisätietoja:
Kari Tuomala, toimitusjohtaja, kari.tuomala@meruspower.com
, +358 20 735 4320
Jonna Kannosto, markkinointi- ja viestintäjohtaja, jonna.kannosto@meruspower.com, +358 44 357 8320

Merus Power lyhyesti:
Merus Power on teknologiayhtiö, joka mahdollistaa kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 16,2 miljoonaa euroa ja osakkeemme kaupankäyntitunnus Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on MERUS.