Sisäpiiritieto, negatiivinen tulosvaroitus: Merus Power alentaa käyttökatetta koskevaa ohjeistustaan

Merus Power Oyj, yhtiötiedote, sisäpiiritieto, 13.8.2024 klo 16.30

Merus Power alentaa ohjeistustaan vuoden 2024 käyttökatteen osalta ja säilyttää liikevaihtoennusteensa. Yhtiö arvioi yhä vuoden 2024 liikevaihtonsa kasvavan. Yhtiö muuttaa käyttökate-ennustettaan ja arvioi käyttökatteen laskevan vuonna 2024 verrattuna edelliseen vuoteen. Käyttökatteen arvioidaan olevan 0-1 miljoonaa euroa negatiivinen.

Käyttökatteen ennustetta alennetaan johtuen merkittävän kokonaisvastuullisen hankkeen viivästymisestä ja siitä johtuvista kustannuksista, jotka tulevat rasittamaan vuoden 2024 käyttökatetta.

Uusi ohjeistus vuodelle 2024
Merus Power arvioi, että yhtiön liikevaihto kasvaa ja käyttökate laskee verrattuna edelliseen vuoteen. Käyttökatteen arvioidaan olevan 0-1 miljoonaa euroa negatiivinen.

Aiempi ohjeistus vuodelle 2024 (julkaistu 8.2.2024, toistettu 19.6.2024)
Merus Power arvioi, että yhtiön liikevaihto ja käyttökate kasvaa verrattuna edelliseen vuoteen.

Puolivuosikatsaus

Merus Power Oyj:n puolivuosikatsaus julkaistaan 22.8.2024. Samana päivänä järjestetään sijoittajille ja analyytikoille kello 10.30 tiedotustilaisuus, jossa on mahdollista esittää kysymyksiä. Tarkemmat tiedot tiedotustilaisuudesta julkaistaan Merus Power Oy:n nettisivuilla osoitteessa https://sijoittajat.meruspower.fi/sijoittajatietoa/sijoittajakalenteri/.

Merus Power on teknologiayhtiö, joka mahdollistaa kestävän energian murrosta. Suunnittelemme ja tuotamme innovatiivisia sähkötekniikan ratkaisuja, kuten sähkövarastoja, sähkönlaaturatkaisuja ja palveluita uusiutuvan energian ja teollisuuden tarpeisiin. Skaalautuvan teknologiamme avulla mahdollistamme uusiutuvan energian kasvun sähköverkoissa ja parannamme yhteiskunnan energiatehokuutta. Olemme kotimainen innovatiivinen sähkötekniikan erikoisosaaja ja toimimme globaaleilla ja voimakkaasti kasvavilla markkinoilla. Henkilöstömme edustaa kansainvälisesti arvostettua insinööriosaamista. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 29 miljoonaa euroa ja osakkeemme kaupankäyntitunnus Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on MERUS.