JAGUAR, LAND ROVER JA MAZDA METROAUTOLLE TURUSSA JA TAMPEREELLA

Report this content

Metroauto Oy ja Inchcape Motors Finland Oy ovat allekirjoittaneet esisopimuksen, jolla Mazdan, Jaguarin ja Land Roverin merkkiedustukset Turussa ja Tampereella siirtyvät Metroauto Oy:lle kuluvan kesän aikana. Jatkossa Metroauto Oy:ssä tullaan palvelemaan asiakkaita myös Mazdan, Jaguarin ja Land Roverin jälleenmyyjänä ja merkkikorjaamona. Lopullinen liiketoimintakauppa edellyttää vielä kilpailuviraston hyväksyntää.

Mazdalla on merkittävä osuus Suomen automarkkinassa ollen tammi-huhtikuussa 3,0% ja uusi Mazda 3 on tulossa kesällä markkinoille. Jaguar ja Land Rover vahvistavat Metroauto Oy:n merkkivalikoimaa myös premium-luokassa. Kaikkiin merkkeihin yhdistetään laadukkuus ja vahva osaaminen. ”Olemme ylpeitä ja innokkaita saadessamme nämä vahvat merkit osaksi Metroauto Oy:n monipuolista merkkitarjontaa asiakkaillemme”, toimitusjohtaja Pekka Kosonen toteaa. Mazdaa, Jaguaria ja Land Roveria maahantuovan Inchcape Motors Finland Oy:n toimitusjohtaja Kari Mattila jatkaa: ”Metroauto Oy tulee olemaan vahva jälleenmyyjä meille erittäin tärkeillä Turun ja Tampereen talousalueilla. Uskon, että vahva paikallinen osaaminen yhdistettynä edustamiimme merkkeihin tulee entisestäänkin vahvistamaan markkinaosuuttamme ja asiakaspalveluamme”. Siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2008 oli 42,6 M€. Inchcapen Turun ja Tampereen autotalojen koko henkilöstö siirtyy Metroauto Oy:öön vanhoina työntekijöinä ja liiketoiminnot tulevat siirtymään MetroAuto Oy:n Turun ja Tampereen autotaloihin. Lisätietoja antavat - Metroauto Oy:ssä toimitusjohtaja Pekka Kosonen (Gsm 0400-431 471) - Inchcape Motors Finland Oy:ssä toimitusjohtaja Kari Mattila (Gsm 040-510 8830) Helsingissä 27.5.2009 Metroauto Oy Pekka Kosonen toimitusjohtaja Inchcape Motors Finland Oy Kari Mattila toimitusjohtaja