European Carton Excellence Awardsien ’Carton of the Year’ valmistettiin Metsä Boardin kartongista

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 24.9.2019

Vuoden 2019 European Carton Excellence Awards -palkinnot jaettiin 19. syyskuuta Maltalla. Viisi voittajapakkausta oli valmistettu Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin kartongista. ’Carton of the Year’-palkinto meni Printparkin Metsä Boardin kartongista valmistamalle kotelolle. Myös K+D:n valmistama ’General Packaging virgin fibre’ -kategorian voittanut pakkaus oli tehty Metsä Boardin kartongista. Lisäksi Metsä Boardin kartonkia käytettiin kahdessa Platinum Awardilla palkitussa pakkauksessa sekä yhdessä Gold Awardin saaneessa kotelossa.

"Olemme erittäin iloisia, että kartonkimme olivat laajalti käytössä voittajatöissä mukaan lukien arvostettu ’Carton of the Year’-palkinto”, sanoo Maarten Florizoone, Metsä Boardin Converter-tiimin myyntijohtaja. Tulevaisuuden pakkauksissa käytetään entistä vähemmän uusiutumattomia raaka-aineita. Pakkausten on sekä taattava kuluttajalle tuoteturvallisuus ja miellyttävä käyttökokemus. Ensikuitukartonkimme vastaavat hyvin näihin vaatimuksiin. Kun kartonkimme yhdistetään huippuluokan pakkaussuunnitteluun kuten palkituissa töissä, hyödyt ovat merkittävät. Onnittelut näiden erinomaisten pakkausten valmistajille ja suunnittelijoille.”

Seuraavissa voittajapakkauksissa käytettiin Metsä Boardin kartonkeja:

Carton of the Year

Pakkauksen valmistaja: A&R Carton Graz
Brändin omistaja: Hanfwerk
Kartonki: Metsä Board Pro FBB Bright 260g/m²

European Carton Excellence Award on Euroopan arvostetuin kotelopalkinto. Kartonki on täydellinen esimerkki kiertotaloudesta. Se on uusiutuvaa, kierrätettävää ja biohajoavaa. Se on myös yksi parhaista brändiarvojen kommunikoinnissa luksusbrändeistä päivittäistavaroihin.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board

www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare