Jouko M. Jaakkola Metsäteollisuus ry:n hallituksen johtoon

29.4.2003

Tultuaan nimitetyksi Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliiton TT:n hallituksen
puheenjohtajaksi Ahlstrom Oyj:n toimitusjohtaja Juha Rantanen on pyytänyt eroa
Metsäteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtajan tehtävistä. Hänen tilalleen on
nimitetty 23.9.2003 lähtien toimitusjohtaja Jouko M. Jaakkola M-real Oyj:stä.
Toimitusjohtaja Jaakkola hoitaa tehtäviä vuoden 2003 loppuun asti.
Varapuheenjohtajina jatkavat UPM-Kymmene Oyj:n toimitusjohtaja, vuorineuvos
Juha Niemelä sekä Myllykoski Oyj:n toimitusjohtaja Carl G. Björnberg.

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.