Kultasuklaa valitsi Metsä Boardin ecobarrier-kartongin

Report this content

Kultasuklaa on suomalainen perheyritys, joka on valmistanut käsintehtyjä suklaita vuodesta 1990. Yrityksellä oli tärkeä toive uudelle ’It’s all about love’ -suklaarasialleen: vähemmän muovia. Tavoitteensa saavuttamiseksi Kultasuklaa teki yhteistyötä Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin kanssa.

Pakkauksen materiaaliksi valittiin uusi ecobarrier-kartonki MetsäBoard Prime FBB EB, koska siinä ei ole muovia, mutta se tarjoaa sopivan suojan rasvaa ja kosteutta vastaan. Ecobarrier-kartonki on turvallinen suorassa elintarvikekontaktissa ja mahdollistaa erinomaisen painettavuuden kartongin hyvän vaaleuden ja sileän pinnan ansiosta. Koska kartongissa ei ole muovia, se ei vaadi muovin erottelua ja se on siksi helppo kierrättää.

Pakkaus suunniteltiin heijastamaan puhdasta kartonkiraaka-ainetta. Soft touch -lakka ja kuumafoilaus tuovat pakkauksen pintaan miellyttävän tuntuman. ”Pakkaus tekee oikeutta niin suklaan kaakaolle että itse konvehdeille. Pakkaus vahvistaa ylellistä mielikuvaa, sopii hyvin lahjaksi sekä vahvistaa tunnetta nautinnosta ja laadusta. Pakkauksen uusi design ja ecobarrier-kartongin käyttö auttoivat meitä vähentämään raaka-aineen määrää ja muovia, ja samalla suojaamaan herkkiä konvehteja”, Suklaayrittäjä Juri Kaskela Kultasuklaalta kertoo.

Neljän konvehdin pakkauksessa on innovatiivinen rakenne: ulkopakkaus on valmistettu yhdestä osasta, joka muodostaa sydämen. Ecobarrier-kartonki suojaa konvehteja pakkauksen sisällä. Ristikko, joka pitää konvehteja paikoillaan ja erillään toisistaan, on valmistettu yhdestä ecobarrier-kartonkiosasta. "Työskentelemällä yhteistyössä Kultasuklaan kanssa saimme aikaan designin, joka kiinnittää huomiota, suojaa sisältöä ja samalla vähentää muovin määrää", kertoo Metsä Boardin EMEA- ja APAC-alueiden Packaging Services Director Ilkka Harju. Pakkauksen valmistivat suomalaiset Prem ja Cadpack.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puh.: 050 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram