M-REAL AIESOPIMUKSEEN PRICE & PIERCEN MY

M-REAL AIESOPIMUKSEEN PRICE & PIERCEN MYYMISESTÄ GOULD PAPERILLE

M-real Oyj on tehnyt aiesopimuksen Price & Piercen myymisestä
amerikkalaiselle Gould Paper Corporationille. Kaupan arvioidaan
toteutuvan lopullisesti syyskuun 2004 loppuun mennessä.

M-real osti pakkauskartonkien-, paperin- ja sellun välityskauppaa
harjoittavan Price & Prierce -konsernin vuonna 1998. Sen arvioitu
liikevaihto vuonna 2004 on 100 miljonaa euroa.

Suunniteltu kauppa on osa toimenpideohjelmaa, jolla M-real karsii
ydinliiketoimintoihinsa kuulumattomia osia. Kaupalla ei arvioida
olevan merkittävää taloudellista vaikutusta M-realille.

Lisätietoja antaa talous- ja rahoitusjohtaja Juhani Pöhö, puh. 010

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.