M-REAL KIRKNIEMEN YT-NEUVOTTELUT PääTöKS

M-real Oyj Pörssitiedote 13.11.2003 klo 9.30

M-REAL KIRKNIEMEN YT-NEUVOTTELUT PääTöKSEEN

M-realin Kirkniemen tehtaalla 10.11.2003 aloitetut YT-neuvottelut on
eilen illalla saatettu päätökseen kaikkien henkilöstöryhmien kanssa.

Neuvotteluissa on sovittu, että Kirkniemen tehtaan henkilöstömäärä
vähenee vuoden 2006 loppuun mennessä kaikkiaan 155 henkilöllä.
Tämänhetkisen arvion mukaan henkilöstövähennykset pystytään
toteuttamaan ns. pehmeitä vähennyskeinoja kuten eläke- ym.
järjestelyjä käyttäen.

Tällä hetkellä Kirkniemen tehdas työllistää yhteensä 850 henkilöä.

Jouko M. Jaakkola

Lisätietoja antaa tehtaanjohtaja Juhani Pöhö puh. 010 464 2475, GSM

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.