M-real korottaa elokuussa päällystämättömän hienopaperin hintoja 5-8%

M-real korottaa elokuusta alkaen kaikkien päällystämättömien hienopaperien ja kierrätyspaperien hintoja Euroopassa 5–8 prosenttia. Hinnankorotuksen syynä ovat keskeisten raaka-aineiden kuten sellun, tärkkelyksen ja muiden kemikaalien sekä energian kohonneet hinnat.

Huolimatta paperin hinnan kohoamisesta viimeisen vuoden aikana ovat paperin valmistuksen katteet historiallisen pienet eikä niillä voida kattaa kohonneita valmistuskustannuksia.,

”Hinnankorotukset ovat välttämättömiä jotta voimme edelleen tarjota laadukkaita ja innovatiivisia paperituotteita. Emme voi enää yrittää ottaa itsellemme raaka-aineiden kohoavia kustannuksia”, M-realin Office Paper –liiketoiminta-alueen johtaja Marcel Bigler sanoo.

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.