M-REAL MYY LOPUTKIN METSÄ TISSUEN OSAKKE

M-real Oyj Pörssitiedote 30.1.2004 klo 12.15

M-REAL MYY LOPUTKIN METSÄ TISSUEN OSAKKEET

M-real on tänään voimaanastuvalla kaupalla luopunut kokonaan Metsä
Tissuen omistuksesta myymällä 17 %:n osuutensa Keskinäinen
työeläkevakuutusyhtiö Varmalle ja Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sammolle.
Kaupan ehdot ja kauppahinta olivat samat kuin aiemmissa Metsäliitolle
ja Tapiolalle tapahtuneissa myynneissä, joissa Metsä Tissuen velaton
kokonaiskauppahinta oli n. 570 miljoonaa euroa.

Kaupan vaikutukset M-realin tunnuslukuihin kerrotaan konsernin
tilinpäätöksen julkistamisen yhteydessä 5.2.2004.

KONSERNIVIESTINTÄ

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Jouko M. Jaakkola 010 469 4118

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.