M-REAL ON JÄTTÄNYT LOPULLISEN TARJOUKSEN

PORTUCELISSA

M-real Oyj on jättänyt lopullisen ostotarjouksen 25 prosentin
vähemmistöosuudesta Portucelista 9.9.2003. M-real ei tehnyt
merkittäviä muutoksia alkuperäisen tarjouksensa sisältöön. Portugalin
hallituksen asettama hinta 25 %:n osuudesta Portucelissa on noin 400
MEUR ja M-realin tarjouksessaan pyytämä hinta
toimistopaperiliiketoiminnastaan on noin 1000 MEUR.

Alkuperäinen tarjous tehtiin 4.6.2003.

Portugalin hallituksen odotetaan julkistavan ehdotuksensa Portucelin
yhtiökokoukselle lähiviikkoina.

Jouko M. Jaakkola

Jouko M. Jaakkola, toimitusjohtaja, puh. 010 469 4118

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.