M-realin Kaskisten BCTMP-tehdas otettu käyttöön

Lehdistötiedote 26.8.2005

M-real Oyj:n Kaskisten BCTMP-tehdas on otettu tuotannolliseen käyttöön.
Asiakastoimitusten odotetaan alkavan syyskuun aikana.

Kaskisten BCTMP-tehtaan rakentaminen alkoi keväällä 2004.  Sen kapasitetti on
300 000 tuhatta tonnia korkealaatuista BCTMP-massaa, jota käytetään
M-real-konsernin omissa hienopaperi- ja pakkauskartonkitehtaissa.

Investoinnin kokonaisarvo on noin 180 miljoonaa euroa.

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.