M-realin Premium Papers -liiketoiminnan järjestelyt pitkittyvät

M-real Oyj Lehdistötiedote 8.7.2011

M-real Oyj:n neuvottelut Premium Papers -liiketoimintansa myynnistä saksalaisen Papierwerke Lenk AG:n sisaryhtiölle ovat toistaiseksi keskeytyneet. Metsäliitto-konserniin kuuluva M-real ilmoitti huhtikuussa 2011 tehneensä aiesopimuksen Saksassa Reflexin tehtaalla toimivan Premium Papers –liiketoimintonsa myynnistä Papierwerke Lenk AG:n perustettavalle sisaryritykselle ja kirjaavansa kaupasta 12 miljoonan euron negatiivisen kertaluonteisen erän Speciality Papers –liiketoiminta-alueelle. Kaupan odotettiin toteutuvan vuoden 2011 toisen neljänneksen loppuun mennessä.

Osapuolet arvioivat mahdollisuuksia neuvottelujen jatkamiselle myöhemmin ja M-real selvittää myös muita vaihtoehtoja Premium Papers –liiketoimintansa divestoinnille. Aiemmin ilmoitettua 12 miljoonan euron negatiivista kirjausta ei tehdä M-realin vuoden 2011 toisen neljänneksen tulokseen.

Lisätiedot:
Heikki Husso, SVP, Head of Speciality Papers, puh. +49 2202 15 2000
Henri Sederholm, VP, Finance and Control, puh. 010 465 5145

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.