Metsä Board arvostetuille CDP:n Climate A ja Water A -listoille

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 8.12.2020

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on jälleen saavuttanut paikan CDP:n Climate A ja Water A -listoilla. CDP on voittoa tavoittelematon globaali ympäristötietojen raportointijärjestelmä, jonka tavoitteena on saada yritykset ja hallitukset vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään sekä turvaamaan vesivarat ja metsät. Metsä Board on ollut CDP:n Climate-ohjelmassa A-listalla jo vuodesta 2016. CDP:n metsäohjelmassa yhtiö saavutti tason A-.

Metsä Board on yksi harvoista 5800 yrityksen joukossa, jotka saavuttivat korkeimman A-tason kahdessa CDP:n ohjelmassa tänä vuonna. Metsä Board lukeutui näiden maailman johtavien yritysten joukkoon merkittävien ilmastonmuutosta ehkäisevien toimien sekä vastuullisen vedenkäytön ansiosta.

”Kunnianhimoinen tavoitteemme on tehdä tehtaistamme 100-prosenttisesti fossiilittomia vuoteen 2030 mennessä, ja sijoittuminen CDP:n A-listoille on tunnustus tekemästämme systemaattisesta työstä. Tämä on viides peräkkäinen vuosi, kun Metsä Board pääsee CDP:n Climate A-listalle ja viides vuosi CDP:n Water A-listalla. Olemme myös allekirjoittaneet Science Based Targets initiativen ‘Business Ambition for 1,5°’-sitoumuksen”, sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

Kuvalinkki

Lisätietoja CDP:stä ja sen ohjelmista www.cdp.net

Anne Uusitalo, Product Safety and Sustainability Director, Metsä Board
Puhelin: + 358 (0)50 313 0420
Sähköposti: anne.uusitalo@metsagroup.com

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram