Metsä Board FachPack 2024 -messuilla: Ratkaisuja kiertotalouteen

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 19.6.2024

Metsä Board esittelee 24-26 syyskuuta 2024 FachPack-messuilla (halli 4A, osasto 116) huippulaatuisia kevyitä kartonkejaan ja 360 Services -palveluitaan. Euroopan johtavana ensikuitukartonkien valmistajana Metsä Board keskittyy edistämään pakkausten kierrätettävyyttä, materiaalien tehokasta käyttöä sekä ratkaisuja pakkausten hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

Fachpackissa on näytteillä Metsä Boardin kierrätettävä ja kompostoituva dispersiopäällystetty barrierkartonki, jolla voidaan vähentää muovin käyttöä esimerkiksi kuiva- ja take away -ruokapakkauksissa sekä leipomotuotteissa ja pakasteissa. Näytteillä ovat myös korkealaatuiset taivekartongit ja valkoiset kraftlainerit, jotka keveytensä ja vahvuutensa ansiosta edistävät resurssitehokkuutta.

Metsä Boardin osastolla kävijät voivat keskustella asiantuntijoidemme kanssa pakkauskehitystarpeistaan sekä materiaali- ja pakkausdesignvalintojen ympäristövaikutuksista. Esillä on kolmannen osapuolen varmentama tutkimus, joka osoittaa, miten siirtyminen optimoituun ensikuitukartonkiin voi vähentää lääkepakkausten hiilijalanjälkeä 60 prosenttia.

Äskettäin valmistuneet kapasiteetinlisäykset Husumin ja Kemin tehtailla vahvistavat entisestään yhtiön asemaa johtavana eurooppalaisena taivekartonkien ja valkoisten kraftlainereiden valmistajana. Investoineilla Metsä Board vastaa asiakkaiden tarpeisiin ja kiertotaloutta tukevien kuitupohjaisten pakkausmateriaalien kasvavaan kysyntään.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board

Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

www.metsagroup.com/fi/metsaboard/

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat noin 90 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Boardia:

LinkedIn Instagram X YouTube