Metsä Board kehitti mikroaaltopahvista uuden kevyen pakkauksen HejBuddy-kosmetiikkabrändille

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 17.10.2024

Metsä Board on kehittänyt suomalaiselle HejBuddylle monikäyttöisen, tilaa säästävän kosmetiikkapakkauksen. Ylellinen, kevyt pakkaus on valmistettu mikroaaltopahvista, jossa on käytetty Metsä Boardin valkoista kraftlaineria.

Uusi pakkaus on 50 prosenttia kevyempi kuin perinteinen kierrätyskuidusta valmistettu kovapahvipakkaus. Se voidaan kuljettaa kokoon taitettuna, jolloin se vaatii vähemmän varastointitilaa kuin kovapahvipakkaukset, jotka yleensä laivataan Aasiasta kokonaisina. Käytetty pakkaus on helppo kierrättää, kun sen taittelee auki.

Pakkausta voidaan räätälöidä erilaisiin tarpeisiin vyötteen avulla, mikä tarjoaa monipuolisen ja kustannustehokkaan viestintäkeinon brändinomistajille. Lisäksi pakkauksia voidaan valmistaa paikallisesti joustavasti pienissä erissä.

"Halusimme näyttävän pakkauksen, joka on valmistettu ympäristöä ajatellen", kertoo Niina Tuominen, HejBuddy-brändin perustaja. "Luonto on yrityksellemme tärkeä arvo. On tärkeää, että yhteistyökumppanillamme on samat arvot, ja lisäksi olen itsekin metsänomistaja."

"Tavoitteenamme oli kehittää parempi vaihtoehto kovapahvipakkauksille. Mikroaaltopahviratkaisua on helppo räätälöidä asiakkaan tarpeen mukaan. Se on kestävä ja kevyt, ja täydellinen brändeille, jotka etsivät sekä tyyliä että käytännöllisyyttä”, sanoo Metsä Boardin pakkauspalvelujohtaja Ilkka Harju.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
metsagroup.com/fi/metsaboard

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat yli 90 000 suomalaista metsänomistajaa. Koko Metsä Groupin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa.

Seuraa Metsä Boardia: LinkedIn  X  YouTube  Instagram