Metsä Board on allekirjoittanut vastuullisuustavoitteita sisältävän pankkirahoitusjärjestelyn

Metsä Board Oyj Sijoittajauutinen 1.10.2019

Metsä Board Oyj, joka kuuluu Metsä Groupiin, on allekirjoittanut pankkirahoitusjärjestelyn, joka koostuu 5-vuotisesta 150 miljoonan euron nostetusta lainasta ja 5-vuotisesta 200 miljoonan euron monivaluuttaisesta valmiusluotosta, jossa on kaksi yhden vuoden pidennysoptiota ja 50 miljoonan euron korotusoptio. Valmiusluoton marginaali on sidottu vastuullisuustavoitteisiin, jotka pohjautuvat valittuihin Metsä Boardin 2030 kestävän kehityksen tavoitteisiin:

1. Veden ominaiskulutuksen alentaminen
  2. Energian ominaiskulutuksen alentaminen

Uudella järjestelyllä korvataan maaliskuussa 2020 erääntyvät 50 miljoonan euron nostettu laina ja 150 miljoonan euron nostamaton valmiusluotto. Järjestelyn koordinaattorina toimi Nordea ja muina järjestäjinä ja lainanantajina ovat Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, Danske Bank A/S, DNB Bank ASA, Handelsbanken, OP, SEB ja Swedbank.

”Rahoituksemme hinnoittelun kytkeminen vastuullisuustavoitteisiin osoittaa yhtiön johdon vahvaa sitoutumista äskettäin julkistettujen, erittäin kunnianhimoisten 2030 kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseen”, sanoo Metsä Boardin talousjohtaja Jussi Noponen.

METSÄ BOARD

Jussi Noponen, talousjohtaja, puh. 010 465 4913

Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 462 0101

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare