Metsä Board saavutti jälleen parhaan A-listan CDP:n ilmastonmuutoksen, vesiturvallisuuden ja metsien ohjelmissa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 13.12.2022

Maailmanlaajuinen ympäristöalan voittoa tavoittelematon järjestö CDP on myöntänyt Metsä Groupiin kuuluvalle Metsä Boardille tunnustuksen johtavasta kestävän kehityksen työstä. Metsä Board saavutti paikan arvostetulla A-listalla ilmastonmuutoksen torjumisessa, vesiturvallisuudessa sekä metsien suojelussa – kaikissa kolmessa CDP:n ympäristöteemassa. Vain 12 yritystä lähes 15 000:sta pääsi kaikille kolmelle A-listalle. Pisteytys toteutettiin CDP:n vuoden 2022 ilmastonmuutos-, metsä- ja vesiturvallisuuskyselyjen kautta raportoitujen tietojen perusteella. Tämä oli toinen peräkkäinen vuosi, jolloin Metsä Board saavutti arvostetun CDP:n kolmen A:n listan.

"Meillä on kunnianhimoiset kestävyystavoitteet, joihin kuuluu 100-prosenttisesti fossiiliton tuotanto ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Jotta voimme seurata matkaamme kohti tavoitteita, on tärkeää, että raportoimme kattavasti, läpinäkyvästi ja avoimesti. Nämä A-listasijoitukset ovat tunnustus järjestelmällisestä työstämme", sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio. Aiemmin tänä vuonna Metsä Board julkaisi uudet yksityiskohtaiset, interaktiiviset tiekartat havainnollistamaan toimenpiteitä, joita se toteuttaa saavuttaakseen vuoden 2030 kestävyystavoitteensa ilmastonmuutoksen torjunnan ja vedenkäytön vähentämisen osalta.

Tämä on Metsä Boardin seitsemäs vuosi CDP Climate A ja CDP Water A -listalla, ja toinen kerta CDP Forest A -listalla.

CDP:n vuosittainen ympäristötiedon julkistamis- ja pisteytysprosessi on laajalti tunnustettu yritysten ympäristöläpinäkyvyyden johtavaksi standardiksi. Täydellinen luettelo tämän vuoden CDP:n A-listoille päässeistä yrityksistä on saatavilla täällä, samoin kuin muut julkisesti saatavilla olevat yritysten pisteet:

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsagroup.fi/metsaboard/

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli noin 2,1 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 400 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 6 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on lähes 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare