Metsä Board toistamiseen CDP:n Water A -listalle vastuullisesta vedenkäytöstä

Metsä Board Oyj Lehdistötiedote 15.11.2016 klo 9.00

Metsä Board on saanut tunnustusta CDP:ltä maailman johtavana yrityksenä toimistaan ja strategiastaan vastuullisena vedenkäyttäjänä. Tämä on toinen peräkkäinen vuosi, jolloin Metsä Board nostettiin CDP:n A-listalle, jolle pääsi vain 4 % CDP:lle raportoineista yhtiöistä.

CDP:n Water A -lista julkistettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa. Metsä Boardilla oli kunnia päästä yhtenä kahdeksasta yhtiöstä jo vuoden 2015 listalle. Tänä vuonna 607 yritystä raportoi vedenkäytöstään CDP:lle, ja Metsä Board on yksi 24 globaalista yrityksestä Water A -listalla.

"Olemme iloisia, että olemme jälleen ansainneet paikan CDP:n Water A -listalla maailman vastuullisimpien yritysten joukossa", Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio sanoo. "Metsä Boardin tehtaat sijaitsevat maailman vesirikkaimmilla alueilla. Käytämme silti vesivaroja tehokkaasti ja etsimme jatkuvasti uusia tapoja vähentää niiden käyttöä. Vastuullinen vedenkäyttö on tärkeä osa resurssitehokkuusohjelmaamme, sillä tehokas vedenkäyttö parantaa energia- ja tuotantotehokkuuttamme.”

Jo vuosia Metsä Board on toteuttanut laajaa kehitysohjelmaa, jolla vähennetään veden käyttöä ja parannetaan materiaalitehokkuutta pienentämällä muun muassa jätevesimäärää ja materiaalihukkaa. Metsä Board käyttää tuotannossaan vain pintavettä, ja noin 98 % käytetystä vedestä palautetaan tehtaan läheiseen vesistöön huolellisen puhdistamisen jälkeen. Näin varmistetaan, ettei Metsä Boardin vedenkäyttö vaikuta tehtaita ympäröivään luontoon.

Toimitusjohtaja Mika Joukio osallistui paneelikeskusteluun CDP:n Global Water Forumissa Marrakeshissä 15.11. Samassa tilaisuudessa CDP julkisti vesiohjelmansa tulokset. CDP:n Water A -lista on koottu 643 sijoittajan pyynnöstä, joiden yhteenlaskettu sijoitusvarallisuus on USD 67 biljoonaa. Lista on saatavilla CDP:n verkkosivuilla.

Kuvalinkki

Anne Uusitalo, Sustainability Manager
Puhelin: +358 (0)50 313 0420
Sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare