Metsä Boardille 91/100 pistettä ja Platinataso EcoVadiksen arvioinnissa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 10.6.2024

Metsä Board on saavuttanut jälleen korkeimman platinatason EcoVadiksen vastuullisuusarvioinnissa ennätyspistein. Yhtiö on ollut arvioinnin korkeimmalla tasolla joka vuosi vuodesta 2017 alkaen.

Metsä Board sai korkeat pisteet jokaisesta neljästä arvosteltavasta teemasta ja kuuluu yhteispisteillään 91/100 yhden prosentin parhaimmistoon paperin, kartongin ja pakkausten valmistajien luokassa. Kokonaispisteet paranivat viime vuotisesta tasosta (87/100) johtuen paremmista pisteistä työvoiman ja ihmisoikeuksien arvioinnissa (90/100). Ympäristöosiossa yhtiö sai täydet 100/100 pistettä jo kolmantena vuotena peräkkäin.

"Vastuullisuus on olennainen osa strategiaamme ja päivittäistä toimintaamme. Olemme aktiivisesti kehittäneet kestävyysraportointiamme, ja EU:n kestävyysraportointidirektiivi (CSRD) ohjasi jo vuodelta 2023 laaditun kestävyysraporttimme sisältöä ja rakennetta. Läpinäkyvä raportointi tekee vastuullisuusperiaatteistamme ja -toiminnastamme näkyviä myös julkisuudessa ja edesauttaa hyvää menestystä arvioinneissa, kuten Ecovadiksessa", sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

EcoVadiksen kehittämä alusta antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa suoriutumista ympäristö- ja yhteiskuntavastuussa maailmanlaajuisesti. Toimintaa arvioidaan neljällä osa-alueella: ympäristö, ihmisoikeus- ja työvoimakäytännöt, liiketoiminnan eettisyys sekä kestävät hankinnat. Menetelmät ja arviointiperusteet ovat kansainvälisten Corporate Social Responsibility (CSR) -standardien mukaisia. Niitä ovat esimerkiksi Global Reporting Initiative (GRI), YK:n Global Compact -aloite ja ISO 26000.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board

Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

www.metsagroup.com/fi/metsaboard/

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat noin 90 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Boardia:

LinkedIn Instagram X YouTube