Metsä Boardille käyttöön Metsä Groupin päivitetty vihreän rahoituksen viitekehys

Metsä Board Oyj Sijoittajauutinen 31.7.2024

Metsä Group, johon Metsä Board kuuluu, on tänään julkistanut päivitetyn vihreän rahoituksen viitekehyksen (Green Finance Framework). Metsä Groupin aiempi vihreän rahoituksen viitekehys on vuodelta 2019. Viitekehys mahdollistaa vihreiden velkainstrumenttien liikkeeseenlaskun jatkuvuuden uusimpien markkinakäytäntöjen mukaisesti ja kytkee Metsä Groupin 2030 strategiset kestävyystavoitteet entistä vahvemmin yhtiön rahoitustoimiin.

Metsä Boardin tulevia rahoitusjärjestelyjä voidaan tehdä tämän viitekehyksen puitteissa. Vihreän rahoituksen viitekehys tukee ympäristön kannalta kestävien investointien rahoittamista ja uudelleenrahoittamista, jotka edistävät Metsä Boardin keskeisiä ympäristötavoitteita ilmastoon ja luontoon kohdistuvien haittojen minimoimiseksi.

Sustainalytics on antanut päivitetyn riippumattoman ulkopuolisen arvion Metsä Groupin vihreän rahoituksen viitekehykselle, jossa vahvistetaan yhteensopivuus Green Loan Principles 2023 sekä Green Bond Principles 2021 -periaatteiden kanssa ja pidetään viitekehykseen sisältyviä investointeja ympäristön kannalta vaikuttavina.

Vihreän rahoituksen viitekehys ja ulkopuolinen arvio ovat tämän tiedotteen liitteenä ja saatavilla myös osoitteesta https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/sijoittajat/taloudellista-tietoa/vastuullinen-rahoitus/.

Henri Sederholm, talousjohtaja, puh. 010 465 4913
Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 462 0101

Metsä Board
metsagroup.com/fi/metsaboard

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat yli 90 000 suomalaista metsänomistajaa. Koko Metsä Groupin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa.

Seuraa Metsä Boardia: LinkedIn  X  YouTube  Instagram