Metsä Boardille Leadership-status CDP:n 2015 metsäohjelmassa

Metsä Board Oyj Lehdistötiedote 5.12.2016 klo 11.15

Metsä Board, joka kuuluu Metsä Groupiin, on saanut Leadership-statuksen CDP:n tämän vuoden metsäohjelman materiaalisektorilla toisena peräkkäisenä vuotena. Aiemmin syksyllä Metsä Board pääsi A-listalle CDP:n Climate- ja Water-ohjelmissa.

Uudistaminen on tärkeä osa kestävää metsänhoitoa. ”Suomessa jokaista korjattua puuta kohden istutetaan neljä uutta tainta. Metsä Group toimittaa taimia metsänomistajille istutettavaksi. Viimeisten parin vuoden aikana taimia on toimitettu vaikuttavat 30 miljoonaa kappaletta vuodessa”, sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

Metsä Board edistää metsäsertifiointia kaikilla toiminta-alueillaan säilyttääkseen monimuotoisuuden ja varmistaakseen metsien monikäytön. Metsä Board osallistuu aktiivisesti sertifioinnin kehittämiseen Metsä Groupin kautta. Kaikki yrityksen käyttämä puu on jäljitettävissä ja hankittu sertifioiduista tai kontrolloiduista metsistä.

Kuvalinkki

Anne Uusitalo, Sustainability Manager
Puhelin: +358 (0)50 313 0420
Sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare