• Metsä Board Oyj/

Metsä Boardin Better with Less -pakkaussuunnittelukilpailu ja Pro Cartonin nuorten suunnittelijoiden palkinto yhteistyöhön

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 26.1.2018

Metsä Board, johtava eurooppalainen korkealaatuisen pakkauskartongin valmistaja, käynnisti viime marraskuussa kansainvälisen Better with Less – Design Challenge -pakkaussuunnittelukilpailun. Sen tavoitteena on tuottaa entistä ympäristöystävällisempiä ja toimivampia pakkausratkaisuja maailman eniten käytettyihin ja nopeimmin yleistyviin kuluttajapakkaustyyppeihin esimerkiksi takeaway-aterioissa, verkkokaupassa, terveystuotteissa, kosmetiikassa ja kuivaruokatuotteissa.

Better with Less – Design Challenge on nyt aloittanut yhteistyön Pro Cartonin Young Designers Award -palkinnon kanssa. Yhteistyön myötä kilpailuihin osallistuvilla opiskelijoilla on kaksi mahdollisuutta voittaa yhdellä idealla.

Euroopan kartonginvalmistajien yhdistys Pro Carton haluaa kilpailullaan edistää innovatiivista muotoilua ja vähentää muovin käyttöä tai korvata muovin kokonaan. Nämä kaksi suunnittelukilpailua täydentävät toisiaan: molemmat tekevät lahjakkaiden nuorten suunnittelijoiden työtä tunnetuksi maailmanlaajuisesti ja edistävät uusiutuvista materiaaleista valmistettuja pakkausratkaisuja.

Marraskuussa käynnistetty Better with Less – Design Challenge on saanut runsaasti myönteistä huomiota, ja ensimmäiset kilpailutyöt on jo vastaanotettu. Kilpailua tukee tunnetuista brändi- ja pakkausasiantuntijoista koostuva tuomaristo, jonka jäseniä ovat Lars G. Wallentin, Terri Goldstein, Marianne Rosner Klimchuk, Peter Désilets, John B. Mahaffie ja Cyril Drouet.

Tuomariston puheenjohtajana toimii Metsä Boardin Design and Innovation Director Cyril Drouet. ”Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Pro Cartonin kanssa, sillä osallistujilla on nyt kaksi mahdollisuutta voittaa kilpailutyöllään”, Drouet sanoo. ”Globaali muutos on mahdollista vain yhteistyöllä läpi koko pakkausketjun.  Pakkausten kulutuksen kasvaessa meidän on tarkasteltava pakkausten koko elinkaarta, ja inspiroitava keskustelua ja ideoita uudenlaisista ja ekologisemmista pakkausratkaisuista.  Better with Less -pakkaussuunnittelukilpailu on yksi foorumi tähän. Kilpailun saama erittäin myönteinen vastaanotto kertoo siitä, että uusia ja kiinnostavia ideoita on jo kehitteillä.”

Better with Less – Design Challenge -pakkaussuunnittelukilpailu  on käynnissä 31.3.2018 asti  osoitteessa: www.betterwithless.org. Kilpailun pääpalkintona on 10 000 euroa. Kilpailu on avoin pakkaussuunnittelijoille ja opiskelijoille, ja yhtenä palkintona Metsä Board tarjoaa yhdelle opiskelijaosallistujalle työharjoittelun yhtiön pakkaussuunnittelutiimissä Shanghaissa. Finalistityöt ja voittajat julkistetaan keväällä 2018, ja Pro Cartonin Young Designers Award -palkinnon saaja julkistetaan syyskuussa.

Sosiaalisessa mediassa kilpailua voi seurata tunnisteella #betterwithless

Linkki valokuvaan

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com
www.betterwithless.org

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare