Metsä Boardin ensikuitulaineri pakkausmateriaaliksi Napue Ginille

Metsä Boardin päällystämätön laineri, MetsäBoard Natural WKL Bright, osoittautui ihanteelliseksi materiaaliksi Kyrö Distilleryn ensiluokkaisen Napue Ginin pakkausta varten. Kyrö Distillery halusi pakkausratkaisun, joka heijastaa aidosti brändin henkeä ja jossa yhdistyvät korkea laatu ja luonnolliset raaka-aineet sekä puhdas ja selkeä design.

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 21.6.2017

MetsäBoard Natural WKL Bright täytti vaatimukset puhtaalla ja luonnollisella tuntumallaan. MetsäBoard Natural WKL Brightia käytettiin sekä lainerina että flutingina saamaan aikaan ensiluokkainen vaikutelma. Valmis pakkaus on puhdaslinjainen ja katseen vangitseva valkoinen kotelo, jonka tekstit on painettu mustalla ja hopeisella foliopainatuksella. Foliointiprosessilla painettu teksti vahvistaa rustiikkia ja käsintehtyä vaikutelmaa.

Napue Ginin pakkaus on suomalaisen Pyrollin tuottama. Suunnittelutoimisto Werklig, joka vastasi Kyrö Distilleryn brändin luomisesta, suunnitteli myös pakkauksen. Brändin linjaa mukaillen graafinen tyyli on pidetty hillittynä; kuten itse ginissä, huomion haluttiin kiinnittyvän sisältöön ja laatuun. Värien määrä minimoitiin ja pakkaukseen valikoituivat vain musta ja valkoinen hopeisilla, kuparisilla ja kultaisilla korostuksilla – hopea nuoria juomia ja kupari kypsytetympiä juomia varten. Kulta varattiin tulevaa ruisviskiä varten. Limited Edition -pakkaus sai valtaisan suosion, ja kaikki 16 000 pulloa myytiin nopeasti loppuun.

Napue Gin äänestettiin maailman parhaaksi gin & tonic -juomaan käytettäväksi giniksi International Wine & Spirit Competition (IWSC) -kilpailussa vuonna 2015. Vuonna 2016 Napue Gin voitti myös kultamitalin ginien sarjassa San Francisco World Spirit Competition -kilpailussa.

Linkki valokuvaan

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare