Metsä Boardin kartongeille kotikompostoituvuussertifikaatti

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 26.1.2024

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on saanut kotikompostoituvuussertifioinnin kaikille valkoisille kraftlainereilleen ja taivekartongeilleen (pois lukien PE-päällystetyt kartongit). Sertifiointi on DIN CERTCOn myöntämä ja perustuu standardiin NF T 51-800.

"Kaikki kartonkimme voidaan kierrättää, mikä on suositeltavin vaihtoehto sen jälkeen, kun pakkaus tai tarjoiluastia on täyttänyt tehtävänsä. Mutta joskus pakkausmateriaali voi olla tahriintunut ruoasta, jolloin kartonki voidaan laittaa kompostiin yhdessä biojätteen kanssa", sanoo Metsä Boardin tuoteturvallisuuspäällikkö Helena Moring-Vepsäläinen. "Kartongeillamme on ollut teollisen kompostoituvuuden sertifikaatit jo usean vuoden ajan. Kotikompostoituvuus on askel eteenpäin, mihin kuluttajat ovat varmasti tyytyväisiä."

Kaikki Metsä Boardin kartongit on valmistettu ensikuidusta, ja ne ovat turvallisia käyttää herkkien tuotteiden pakkauksissa. Ne ovat kevyitä ja ne valmistetaan pääasiassa fossiilittomalla energialla, mikä pienentää hiilijalanjälkeä koko pakkausten arvoketjussa.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
metsagroup.com/fi/metsaboard

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli noin 2,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 250 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: LinkedIn X YouTube Instagram

metsagroup.com

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan noin 30 maassa. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: X LinkedIn Facebook YouTube Instagram