Metsä Boardin kartongeista valmistetuille pakkauksille kultaa European Carton Excellence Awardseissa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 24.9.2024

Kolme Metsä Boardin kartongeista valmistettua pakkausta voittivat Gold-palkinnon European Carton Excellence Awards 2024 -kilpailussa. Myös yleisö- ja innovaatiopalkinnot voittaneet pakkaukset oli valmistettu Metsä Boardin kartongista. Palkinnot jaettiin 19 syyskuuta Berliinissä. Vuosittain käytävän arvostetun kartonkipakkausten välisen kilpailun järjestävät Pro Carton ja European Carton Makers Association (ECMA).

"Erittäin vaativien painatusten ja rakenteiden tekemiseen tarvitaan  poikkeuksellista laatua pakkausmateriaalilta. Voittaneissa pakkauskonsepteissa näkyy selvästi Metsä Boardin taivekartonkien monipuolisuus ja korkea laatu", sanoo Metsä Boardin taivekartonkien EMEA:n myyntijohtaja Neil Fox. "Haluan Metsä Boardin puolesta onnitella kaikkia European Carton Excellence Awards 2024 -kilpailun voittajia."

Holografista efektiä hyödyntävä Arctic Blue Gin Northern lights -lahjapakkaus on voitti Gold-palkinnon. MetsäBoard Prime FBB Bright 380 g/m² -kartongista valmistetun pakkauksen valmisti Grano Oy. Samoin Gold-palkinnon voitti  Anthon Bergin Easter Celebration -lahjapakkaus. MetsäBoard Classic FBB 250 g/m² -kartongista tehdyn pakkauksen valmistaja on Van Genechten Packaging.

Lisäksi Pladis Globalin McVitie's Victoria Chocolate Creations -keksivalikoima voitti sekä Gold-palkinnon että kilpailun yleisöäänestyksen voittajalle annettavan yleisöpalkinnon. MetsäBoard Classic FBB 250 gsm -kartongista tehdyn pakkauksen valmisti Graphic Packaging International.

Innovaatiopalkinto myönnettiin Alzamora Groupin OCB:lle kehittämälle cover kit -konseptille. Pakkaus on valmistettu MetsäBoard Prime FBB Bright 170 ja 235 g/m²-kartongista. Konsepti luotiin tarjoamaan uudelleenkäytettävä pakkaus, joka eliminoi muovipussien käytön.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
metsagroup.com/fi/metsaboard

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat yli 90 000 suomalaista metsänomistajaa. Koko Metsä Groupin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa.

Seuraa Metsä Boardia: LinkedIn  X  YouTube  Instagram