Metsä Boardin suunnittelema Arctic Blue Gin -pakkaus menestyi Yhdysvalloissa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 7.5.2020

Metsä Boardin suunnittelema ja Hazen Paper Companyn toteuttama Arctic Blue Gin -pakkaus on voittanut 2020 Product of the Year -palkinnon. Kilpailun järjesti Yhdysvalloissa toimiva AIMCAL (Association of International Metallizers, Coaters and Laminators). Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board suunnitteli pakkauskonseptin, jossa yhteensovitettiin valokuvaaja Eeva Mäkisen revontulikuva sekä vaativat ja uniikit erikoisefektit. Vaikuttava pakkaus on tehty kevyestä ja vahvasta MetsäBoard Pro FBB Bright 350 g/m2 taivekartongista.

”Erittäin haastavan hologrammikuvion tuottaminen vaatii paljon kartongilta. Kartongin on oltava sileää ja jäykkää, jotta hologrammi kiinnittyy kartonkiin ilman virheitä”, kertoo Hazen Paper Companyn toimitusjohtaja John Hazen. ”Metsä Boardin kartongin pinta on erittäin tasainen ja sillä on hyvät nuuttaus- ja taivutusominaisuudet. Lisäksi se on kustannustehokas ja ympäristöystävällinen materiaali. Se on optimaalinen kartonki metallisointiin, ja sopii hyvin lujuutensa ja pintansa vuoksi korkealuokkaisiin graafisiin tuotteisiin.”

”Halusimme luoda kuvan kirpeästä talvi-illasta, jota leiskuvat revontulet valaisevat. Kuva pääsee todella oikeuksiinsa ja vahvistaa hyvin brändimielikuvaa”, kertoo Packaging Services Director Mark Beamesderfer Metsä Boardista.

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram