• Metsä Board Oyj/

Metsä Boardin toiminnalleen asettamat päästövähennystavoitteet vastaavat Pariisin ilmastosopimuksen edellyttämiä tiukimpia ilmastotavoitteita ja ovat Science Based Target Initiativen hyväksymät

Metsä Board Oyj, lehdistötiedote, 12.2.2020

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on saanut päästövähennystavoitteilleen Science Based Targets Initiativen (SBTi) hyväksynnän. Yhtiön suoria ja epäsuoria kasvihuonekaasupäästöjä (Scope 1 ja Scope 2) koskevat päästövähennystavoitteet vastaavat vähennysvaatimuksiin, joilla ilmaston lämpeneminen rajataan 1,5 asteeseen.

Metsä Board on sitoutunut vähentämään absoluuttisia kasvihuonekaasupäästöjään (Scope 1 ja Scope 2) 100 prosentilla vuoteen 2030 mennessä vuoteen 2016 verrattuna. Scope 1 kattaa yhtiön omassa tuotannossa käytettyjen polttoaineiden päästöt ja Scope 2 ostetun energian päästöt

Myös Metsä Boardin vähennystavoitteet yhtiön arvoketjun päästöille (Scope 3) täyttävät SBTi:n tiukimmat kriteerit ja ovat nykyisten parhaiden käytäntöjen mukaisia. Vuoteen 2024 mennessä yhtiön tavoitteena on saada 70 %:a sen ei-kuitupohjaisista toimittajista sekä asiakastoimituksiin liittyvistä logistiikkatoimijoista, mitattuna osuutena hankintakustannuksista, asettamaan itselleen SBTi:n mukaiset tavoitteet.

”Viime vuonna julkistimme uudet, kunnianhimoiset 2030 vastuullisuustavoitteemme. Yhtenä tavoitteenamme on fossiilittomat tehtaat vuoteen 2030 mennessä. Nämä SBTi-tavoitteemme täydentävät jo aiemmin julkistettuja tavoitteitamme”, sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

Science Based Targets Initiative määrittää tieteeseen perustuvien tavoitteiden asettamisen parhaat käytännöt, edistää niitä ja arvioi yritysten asettamia päästövähennystavoitteita puolueettomasti. SBT:n mukaiset tavoitteet ovat päästövähennystavoitteita, jotka pohjautuvat viimeisimpään tutkimustietoon vaatimuksista, joilla saavutetaan Pariisin ilmastosopimuksen maailmanlaajuiset päästöjenvähennystavoitteet. SBTi on CDP:n, YK:n Global Compactin, World Resources Instituten (WRI) ja Maailman luonnonsäätiön (WWF) yhteistyöhanke.

Linkki valokuvaan

Anne Uusitalo, Product Safety and Sustainability Director, Metsä Board
Sähköposti: anne.uusitalo@metsagroup.com

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram