Metsä Boardin vaikuttavuusraportti kertoo pakkausten merkityksestä ruokahävikin vähentämisessä

Lehdistötiedote 13.12.2019

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on julkaissut verkkopohjaisen vaikuttavuusraportin pakkausten roolista ja kestävästä kehityksestä. Metsä Board kehitti raportin vaikuttavuusviestintää kehittävän suomalaisen start-up yrityksen AskKaukon kanssa.

Pakkauksilla on tärkeä rooli ruoan suojaamisessa kuljetuksen aikana, vähittäiskaupoissa ja kodeissa. Erityisesti kestävällä ruokapakkaamisella on suuri merkitys, sillä sen avulla voidaan vähentää ruokahävikkiä. Ruokahävikki on vakava ongelma, jonka osuus on lähes 10 prosenttia maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Vaikuttavuusraportin laskureiden avulla käyttäjä voi tutustua tilasto- ja pakkausmateriaalitietoihin siitä, miten pakkausmateriaalivalinnoilla, esimerkiksi siirtymällä muovipakkauksista kartonkipakkauksiin, voidaan saada aikaan myönteisiä vaikutuksia ympäristöön.

Metsä Boardin myynti- ja markkinointijohtaja Sari Pajari toteaa: ”Haluamme tuoda faktapohjaista ja helposti ymmärrettävää tietoa ympäristöasioista ja pakkausten roolista laajalle yleisölle. Interaktiivinen raportti on uusi työkalu, jota pilotoimme suomalaisen startup-yrityksen kanssa. Se tarjoaa uuden ja mielenkiintoisen tavan esitellä faktoja ja osallistaa käyttäjää.”

Vaikuttavuusraportti on saatavana verkossa, ja sitä voi tarkastella osoitteessa:

Kuvalinkki

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puh.: 050 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

AskKaukosta
www.askkauko.com

AskKauko on helsinkiläinen ohjelmisto-startup, joka kehittää seuraavan sukupolven vaikuttavuusviestintää. Tarkoituksemme on kasvattaa ymmärrystä, kuinka maailmasta tehdään kestävämpi. AskKauko auttaa kestävää kehitystä edistäviä organisaatioita sitouttamaan nykyisiä työntekijöitä sekä houkuttelemaan uusia kykyjä, ja kasvattamaan sekä asiakkuuksien arvoa että yritysten arvostusta.

AskKaukon kehittämä Impact Report on responsiivinen verkkosovellus, joka hyödyntää visuaalisesti vaikuttavia, interaktiivisia ja datarikkaita tarinoita nykyisen vaikuttavuusviestinnän löydettävyyden, käyttöarvon sekä jaettavuuden lisäämiseksi. Autamme kansantajuistamaan viestintää asiakkaidemme uraauurtavan työn tarkoituksesta sekä työn ympäristö-, yhteiskunta- ja talousvaikutuksista.

Seuraa AskKaukoa: Twitter  LinkedIn Facebook

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare